Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


četvrtak, 3. studenoga 2011.

TARTE FINE


Pa recite, zar ovo ne izgleda božanstveno? ...uz to još i jednostavno i brzo. Skinula sam ga ovdje, a komentari su toliko dobri da nisam mogla dočekati da ga isprobam. Uz galettes od jabuka ovo je još jedna dobrodošla inačica u kojoj su jabuke osnovni nadjev. Jako volim pite i štrudlice ali moram priznati da sam se već zaželjela novih ideja

POTREBNO:

Pola paketa lisnatog tijesta
10 dkg maslaca narezanog na kockice
5 žlica šećera
2 žličice mlijeka ili vrhnja za kuhanje
3-4 jabuke srednje veličine (zlatni delišes)
1 vanili šećer
malo cimeta
1 žlica marmelade od marelice
1 žličica vode

0) Ugrijati pećnicu na 200°C i obložiti lim (veličine pećnice) papirom za pečenje
1) Rastegnuti lisnato tijesto preko lima
2) Rasporediti po njemu 5 dkg kockica maslaca i posipati s 2 žlice šećera
3) Rubove tijesta premazati mlijekom ili vrhnjem za kuhanje
4) Jabuke oguliti, izvaditi im sredinu i podijeliti na 4 dijela pa svaki od tih dijelova na otprilike 7 tankih šnitica.
5) Šnitice rasporediti u 4 gusto naredana niza po tijestu
6) Po jabukama rasporediti preostale kockice maslaca i ostatak šećera
7) Posipati vanilijom i po želji dodati malo cimeta
8) Peći 25-30 min, premazati marmeladom razmućenom s vodom i poslužiti toplo ( razrezano na velike pravokutnike, tako to rade Francuzi :)



Na gore navedenoj web lokaciji može se vidjeti priprema, ideje oko serviranja možete smisliti sami, ljeti uz sladoled ili neki preljev od voća, ali vjerujete, odličan je i ovako sam sa sobom



Ja sam svoju verziju mrvicu preradila. Naime, sigurna sam da ovaj maslac daje božanstvenu aromu ali jednostavno se nisam mogla natjerati da na kolač koji izgleda gotovo pa dijetalno, dodam toliku količinu masnoće obzirom da i samo lisnato tijesto već u sebi sadrži određenu količinu, pa sam preko razvaljanog tijesta ( koje sam razvaljala u dvije uske duge pruge ) posložila ploškice jabuka koje sam zatim premazala mješavinom marmelade od marelica, ruma i mnogo cimeta. I preko svega posipala sitno nasjeckan svježi ružmarin. Tu sam kombinaciju otkrila pri izradi galettesa od jabuka. Bilo je doista božanstveno, kako kaže moja kći - 'za prste polizati'.
Što, naravno, ne znači da jednom neću raditi po originalnu i dodati maslaca


:)

e još nešto...
kako nikad nemam mjeru pa mi količine obično pobjegnu, tako sam i za ovaj recept ogulila pet jabuka više nego što je trebalo, pa da ne propadnu ( jer nitko u kući nije baš toliki jabukojedac ) sjetila sam se recepta koji sam nedugo vidjela na jednom od portala i napravila

PEČENE JABUKE.
Probajte! :)