Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


petak, 2. ožujka 2012.

DOBRA HRANA BROJ 9

Kasnim, kasnim...evo već se najavljuje desetka u nedjeljnim novinama a ja još nisam uspjela izvući korisne stvari iz devetke pa bolje da požurim



Dakle devetka me nije tako opčinila kao osmica no nekako mi se čini da osjećam da se ekipa učvrstila na svojim pozicijama, uhvatila smjer i dobar vjetar i baš se dobro zabavljaju.
Dobar osjećaj.
U devetom je broju namirnica mjeseca NAR, super biljka, bogata oksidansima no kako me kod nje do besvjesti sluđuju koštice, sve ću recepte s njim preskočiti.

Novost je stevija u listićima. Prirodni zaslađivač, meni genijalna biljka, a od kad sam je kupila na jednom sajmu rado bih ponovo došla u posjed živog primjerka. Isto bih se tako zadovoljila i sušenim listićima obzirom da se u našim trgovinama zdrave hrane prodaju samo tekućina, prah ili tabletice. Zato si već neko vrijeme mjerkam da sušenu steviju naručim s Amazona pa mi je informacija o domaćem proizvođaču veoma dobrodošla. Proizvodi ih OPG Francetić. I doista bih bila zahvalna ekipi da su napisali gdje ih se može kupiti, osim vjerojatno u Ivanić-Gradu kod proizvođača.

Zatim se obrađuju pive. U tu se kategoriju ni malo ne razumijem pa preskačem,

ali zato na slijedećoj stranici - pravi raj za oči svakog gurmana. Prvo što sam zamijetila bila je savršena i prekrasna jednostavnost porculanskog seta proizvođača MUD, Australija. Odmah sam otrčala otvoriti Amazon da vidim dostupnost no, na žalost, nisam ništa našla.



zatim novi decanter švedske tvrtke Skruf. Wow. Originalno, nema šta




a onda - zaboravljena hrana - spätzli. Još prije koju godinu, kad sam s Amazona naručila svoj špecle ribež, špecli s prženim lukom i ribanim sirom bili su nam kod kuće i na moru redovna večera ili brzi obrok. Danas, sasvim nepravedno, na njih sasvim zaboravim. A gotovi su za 5 minuta.
Iz knjižice recepata koji sam dobila uz svoj Silitov ribež prepisujem bazni RECEPT.

Na slijedećoj strani vidim da je uvedena rubrika Pitaj Dobru hranu. Pohvalno! Odmah pitam u kojim se trgovačkim lancima može kupiti stevija u listićima OPG Francetić :)
i korisna informacija da se časopis 'Dobra hrana' može dobiti pretplatom na Juutarnji u PDF formatu

pa slijedi osvrt na vina, ovaj put je na redu POSTUP, a zatim zanimljiv članak o carevima kulinarskih blogova:

www.edibleselby.com - fotoalbum života hrane kroz ljude i mjesta i sve one male trice i sitnice koje idu uz to


www.sweetpaul.typepad.com - kažu da ima najljepše dizajnirani svjetski internetski magazin o hrani. Nisam vidjela baš sve ostale magazine da bih mogla komparirati, ali da je blog prekrasan i inspirativan - jeste, a i magazin pršti bojama, dizajnerskim pomagalima, originalnim deko idejama i kulinarskim delicijama koje naprosto morate željeti


www.luxirare.com - Luxirare je svestrana blogerica, dizajnerica koja voli molekularnu gastronomiju i fetišističku odjeću, a sjećam se još od prvog dana kad su njena osobnost i kulinarske kreacije intrigirale i oduševljavale.
Njena je hrana toliko ekstravagantna da je namam kome skuhati ali ako bih išta željela probati onda je to - TO


www.orangette.blogspot.com - ne znam koji su bili kriteriji za izbor no da se mene pita ja bih u probrano društo radije izabrala www.tarteletteblogspot.com. A možda sam samo subjektivna zbog svoje zaljubljenosti u tarte i tartelette pa mi i sam naziv vuče srčeko na tu stranu :)



i naravno, ni jedan izbor ne bi prošao bez www.latartinegourmande.com čiju sam knjigu inspirativnog življenja nedugo kupila i ostala njome do daske inspirirana. Odmah bih ostavila posao, kupila dobar fotić i odselila na svjetionik. Ali...šmrc...život je okrutan.. neki su doista blagoslovljeni mogućnošću da se bave poslom koji vole a ova je žena definitivno jedna od njih. Skidam kapu, klanjam se do poda. Prekrasan blog, prekrasan život, prekrasna hrana.



Carstvo šampinjona u rubrici 'Gdje raste hrana', gospodarstvo obitelji Fridrih već se trideset godina bavi uzgojem šampinjona



a zatim još jedna poslastica - Tavanska radionica Jelene Ive Nikolić, voditeljice bloga Sjedi i jedi.
Jedino i doista jedino zbog čega žalim što ne stanujem u našoj metropoli su te kuharske radionice kojih u našoj prelijepoj provinciji na žalost nema. No zato imamo drugih prednosti :)
Recepte za Grisine i pogače prenosim iz teksta iako bih jako rado da Vam mogu ispričati kakav je bio okus i atmosfera u živo.

U rubrici 'Ukradi večeru'...mmmm....sve je primamljivo a ja suviše lijena da to prepisujem, ali zato moram obavezno izdvojiti med iz rubrike 'Pametan izbor'
Gastro med i medni pripravci iz manufakture obitelji Petrović - jagode, nar, limun, tikvice, češnjak...čak 35 vrsta mednih pripravaka koje, ne piše gdje se može kupiti, ali vjerojatno kod proizvođača. Moram priznati da ih nisam vijela u supermarketima u mojoj blizini ali sad ću u buduće svakako više obratiti pažnju ma police s medom.
Uz članak su recepti za pureći file u panceti preliven gastro medom sa škripavcem i pačja prsa s višnjama i gastro medom sa šipkom. Stručno sam procijenila da bih suviše rijetko spremala takve delicije pa recepte morate potražiti na nekom portalu.

E, ali zato članak o agrumima nikako ne mogu promašiti jer su u sklopu njega mini pite od limete, a kako su mi pite sad već i javna strast recept je OVDJE.



Sladoled od grejpa i Camparija - još je jedna delikatesa koju svakako valja isprobati

a iza toga ponovo slijede domaća vina.
Vinima je posvećena tolika količina svih brojeva Dobre hrane da ću jednom morati izdvojiti poseban post posvećen samo njima. Ali još ne. Možda jednog dana.



Zanimljivost ovog broja bio je članak posvećen tvitceptima - brzom pisanju recepata skraćenim simbolima što je u ovom trenutku suvišno opisivati jer svi koji twitaju recepte znaju jezik simbola i smisao tog jezika.

Iako je pita od ružmarina izgledala božanstveno, nije mi se dalo odgonetavati količine sastojaka u twit obliku pa zato preskačem tri recepta i završavam na posljednjem - CVJETAČI S KOBASICOM - idealnoj brzoj večeri uz čašu dobrog piva :)
Stvar se poklopila sa sastojcima u frižideru pa je recept iste večeri, na moje vlastito oduševljenje, bio isproban.

Slijedi internet ponuda za domaće izjelice od čega su jedino Biodar i Fino dostupni na ovom području

pa opet hrana, hrana, hrana....ovaj put fotografije jednostavnih recepata za doručak;

ŽENSKI DORUČAK:zimska kruška, jabuka pink lady, šaka crvenih slavonskih oraha i šaka domaćeg kravljeg sira. Sve poškropljeno s malo dobrog maslinovog ulja...mmmm....divota...idealan nedjeljni doručak uz finu kavicu i jutarnje novine



MUŠKI DORUČAK: vrlo meko kuhano jaje


ili zimski sendvič: raženi kruh, šunka, svježe ribani hren s malo sira i poriluka

a zašto ne ostatak zapečene tjestenine?...ili čips od pastrnjaka, ili fritata od špinata i svježeg sira..
ima tu još prisiljenog zelja i pilečih krilca s medom, sve u svemu nema gladi dok ima ideja :)



Gotovo pred sam kraj devetke reklama za Šparov sorbet od crnog ribizla kojeg si usput rečeno već neko vrijeme guštam, samo čekam da malo zatopli




A onda željnoočekivana posljednja stranica

-po izboru Željke Klemenčić, reklama za Fiskebar. Top-restoran u najkul gastro gradu na svijet - Kopenhagenu. Informacija je skinuta s bloga The Selby pa tko voli nek izvoli



-zatim zgodne šaličice za kavu japanskog dizajna Mugtail. Košta 15 dolara








-Hipstamatic aplikacija Davida Loftusa, kućnog fotografa Jamiea Olivera, koja je meni veoma zanimljiva jer pruža mogućnost dorade fotografija ( ako sam dobro shvatila )a moje su fotkice taman stvorene da ih se malo ušminka. Blitz pogled na web stranicu nije mi otkrio kako stvar funkcionira pa ću se izgleda morati tome malo bolje posvetiti.

i za kraj, čokoladni tartufi iz kućne radinosti koje je autorica aromatizirala bagremovim medom i dimljenim čajem lapsang souchong ( zvuči božanstveno ), a drugi cvijetom soli i dosta muškatnog oraščića.

Primamljiva prašnjavost čokoladnih tartufa savršen je uvod u deseti broj Dobre hrane koja izlazi za dva dana a prema najavi, udarna tema je - čokolada

njamaaaa

jedva čekam novi broj :)