Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 10. ožujka 2012.

KAKO HRANA LIJEČI




U posljednje su mi vrijeme makrobiotičke kuharice neprestano negdje u vidnom polju. Ulovim se da ih imam naslaganu čitavu hrpu na rubu kauča uvjerena kako ću 'danas sigurno' to pročitati. Dani idu, hrpa je sve veća a ja sam još uvijek negdje na početku svjesna da mi je život definitivno suviše kratak da sve to skuham, spečem i pojedem. Treba izabrati. A kako izabrati kad te tjeraju raditi na što otpada osam sati dnevno? Umjesto da me svi lijepo puste na miru, da novac pada s neba, a ja kod kuće u miru dan za danom kuham, kuham, kuham. Usput rečeno, dok ovo pišem, puna su mi usta panettonea. Kupljenog, naravno, jer moj ( iz dva pokušaja ) jednostavno ne želi ispasti tako lagan i pjenušav, a količina šećera, boja i umjetnih aroma u ovom što ga upravo žvačem, čini ga savršenim junk foodom. Upravo ono što mom od Dukana izgladnjelom organizmu treba, stoga prijeti opasnost da ga pojedem čitavog ako uskoro ne dođe neka dobra duša i makne mi ga iz vidnog polja. Toliko o čvrstom karakteru moje malenkosti.
Ajmo se rađe baciti na temu. Poznato je da hrana sadrži energiju koja ima utjecaj na naš organizam pa kako je vrijeme prehlada nije na odmet znati što makrobiotika preporučuje za specifične zdravstvene probleme:

PROTIV LOŠE CIRKULACIJE:
-Miso juha s prženim lukom i đumbirom - ova će juha snažno pokrenuti energiju prema van u smjeru perifernih dijelova tijela
-Pržena riža s češnjakom - riža daje snažnu energiju, a češnjak ju usmjerava prema van

PROTIV UPALE GRLA:
-sok od sirovog đumbira, celera i mrkve - đumbir pokreće energiju prema van, celer je pokreće prema gore a mrkva spušta niže od grla
-Vruća limunada s rižinim sladom ili medom - limun u grlu smanjuje proizvodnju bakterija, dok sirup štiti grlo

PROTIV GLAVOBOLJE U PREDNJEM DIJELU GLAVE:
-miso juha s algom wakame i zelenim lisnatim povrćem - bogata mineralima s uzlaznom energijom zelenog povrća
-Bancha čaj s umeboshi i mladim lukom - smanjuje kiselost organizma i pokreće energiju prema gore

PROTIV GLAVOBOLJE U STRAŽNJEM DIJELU VRATA TE ZA OPUŠTANJE NAPETOG VRATA:
-Vrući jabučni sok - toplina opušta a energija jabuke ide prema gore i prema van
-Pareno zeleno povrće s kiselim kupusom - kiseli kupus smanjuje ljepljivost krvi i njezinu gustoću, a zeleno povrće pokreće energiju prema gore

PROTIV PREHLADE:
-Bancha čaj sa shoyuom i mladim lukom - čaj ima blago alkalno svojstvo, shoyu donosi minerale i enzime, a mladi luk pokreće energiju prema gore
-Vrući čaj od đumbira i limuna - limun potiče izlučivanje sluzi, a đumbir pokreće energiju prema van
-Miso juha sa zelenim lisnatim povrćem - ima iscjeljujuće djelovanje

PROTIV NADIMANJA:
-Juhe i variva od korjenastog povrća - povrće i kuhanje spuštaju energiju prema dolje

UNUTARNJA SLABOST:
-Cjelovite žitarice kuhane u expres loncu - pokreću energiju polaganog sagorijevanja žitarica duboko u tijelu
-Složenac ili varivo od glavičastog povrća - otvaraju energiju duboko u organizmu