Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 26. ožujka 2012.

DOBRA HRANA br. 10

brzo, brzo, prije nego što stigne novi broj...


Tri tjedna od izlaska broja a ja već radim kritički osvrt,
al sam brza...
Ova čokolada u temi toliko me opsjela da sam očito imala nerealna očekivanja. Ili možda nisam, možda sam samo malo razmažena pa biram recepte po sistemu 'lako ćemo' a kako njih baš i nije bilo mnogo u ovom izdanju, ovo će biti jedan brzinski osvrt u očekivanju narednog broja.

Namirnica mjeseca: mladi luk
Ideja: u smjesu za slane palačinke staviti malo sjeckanog mladog luka i kim ( mmm...dobra ideja, ja sam do sad u smjesu za palačinke ribala tikvice pa zatim prije serviranja na njih ribala sir ali ovo s mladim lukom jako mi se sviđa )
Još jedna ideja: KRUMPIROVE PALAČINKE. Specijalitet mog supruga. Tko to nije probao trk u podrum po nekoliko krumpira i primite se posla. Neće vam biti žao.

Dizajn ili snaga motora? Kuhinjski gadgeti - Guzzini set noževa, Braunov štabni mikser, Guzzini digitalna vaga, Boshov MUM86a1 <-- jedan od prvih Boshovim MUMova još mi uvijek negdje u podrumu skuplja prašinu i čeka radnu plohu formata 5x7 metara ( iz nekog drugog života ) da sva ta pomagala napokon nađu mjesta na njoj. Zatim slijedi recept za kruh iz dehidratora. Prekrasna stvar taj dehidrator, no i to će morati pričekati kuhinju iz jednog od mojih budućih života. Jutro miriše po kruhu. Gorenje pekač BM1200BK, jednostavan i praktičan sa 12 programa, uključujući gluten free. Hmm...moj ima 3 programa ali ni to mi ne pomaže jer ionako čuči u podrumu. Ajmo rađe na neke fine stvari





LEMON CURD, osvježavajuća krema od limuna ugušćena jajima
( treba probati, neki dan sam gledala kako napraviti orange curd, zvuči primamljivo, sve sam bliže tome da probam )



i veliki povratak ozloglašene masnoće - domaća svinjska mast. U eri naših baka, mast je bila osnovna namirnica da bi je kasnije nezasluženo istisnula razna ulja. Pobjednički se vraća na prijestolje a tko jednom proba više je se ne želi odreći. Za onog tko ne zna - za dno premazano mašću neće se uloviti ni jedan kolač, ni dizano tijesto ni zlevanka, a i Varaždinski su klipići najbolji ako se rade sa šakom domaće svinjske masti. Dugo nisam znala zašto je pohano meso kod moje bake tako dobro dok jednom nisam vidjela veliku kacu iz koje je baka vadila mast. Tada su sve predrasude pale. Rijetko poham ( nezdravo, nezdravo ) ali kad poham onda je pola ulje pola mast. I to je njama. E pa sad recite da tome možete odoljeti.


Opet informacija da su se u londonskom dućanu Selfridges pojavili mlijekomati sa mlijekom od krava iz organskog uzgoja. Komentar da mi o takvom mlijeku možemo samo sanjati je sasvim suvišan. Nikad mi neće biti jasno gdje nam je pamet i kako si mi to nismo u stanju financijski posložiti ( ma sigurno jesmo ali opet idemo tamo gdje je zarada važnija od zdravlja, op.a. ).

Zanimljiv članak o sladoledu s okusom svega i svačega iz zloglasne londonske slastičarnice ICECREAMIST koja se proslavila sladačom s okusom majčina mlijeka. Bljak, ha? Pa gdje su te mame koje umjesto da hrane vlastitu djecu prodaju svoj dragocjen iscjedak tuđim ljudima? Ajde da ih vidim! I tko to želi probati? Vjerojatno svi, a možda bih i ja malo licnula da imam priliku. Ajme kako nam predrasude omame mozak pa kolutamo očima i frkćemo nosom bez razloga, a sve je to kemija. No zato onaj s okusom kokica nije loša ideja, pa onda jedan s uštrcajem absintha ( uh, anis, ni to mi baš ne zvuči ukusno, no ideja je do daske otkačena i originalna ). I jamči trenutnu erekciju. Ako je tako onda bi muška populacija u kvartu mogla bi biti opasna..hehe...no da ne dužim; pita od đumbira, crno vino, bijela čokolada, uskoro i Steve Jobs Apple Martini...sve se to može probati ako vas put navede u tom smjeru.
Definitivno moja buduća londonska destinacija!


Članak o Malom Stonu, uvali u kojoj rastu najbolje kamenice. Treba otići i treba probati! Mislim da se slažete da recepte nema smisla prepisivati


U 'Pametnom izboru' glavna tema je - pašta: Tortelini s blitvom u umaku od rukole, šugo od vepra i šumskog voća, ravioli s istarskim tartufom i suhim smokvama, rezanci od koprive u umaku od šparoga, njoki s ružmarinom i pancetom...
Ajde ovi posljednji bi se mogli uvrstiti u moj repertoar, no sve ovo prije je suviše...hm...otmjeno? komplicirano?...nešto. Uglavnom recepte ćete morati potražiti negdje drugdje jer ja to ne kuham

zatim slijedi željno čekana ČOKOLADA

FUDGE iliti najseksi čokoladni karamel na svijetu. Mmm...
Jako dobro zvuči. Jako JAKO dobro zvuči. No nemam malu djecu, u ratu sam s kalorijama i znam da ni to neću raditi pa ćete mi oprostiti što idemo dalje
-PRHKO ČOKOLADNO TIJESTO: 60g kakaoa, 250g glatkog brašna, sol, 200g maslaca, 100g šećera, 1 jaje
GANACHE: eeee tu bi već mogli razgovarati. Iz 200 g crne čokolade + 1,5 dl slatkog vrhnja i malo arome ruma, meda, soli ili blabla dobije se krasno punjenje za pite, pitice i ostale slastice. Za još delikatniju aromu, vrhnje se može zamijeniti maslinovim uljem ili samo dodati 30g maslaca . Slijedi recept s kojim je završio prošli broj Dobre hrane -TARTUFI S MASLINOVIM ULJEM I CVIJETOM SOLI.
Još su tu recepti za čokoladnosmeđe linguine, divljač u čokoladnom umaku i mini sendviče za tulume no više ne radim tulume, suprugu lovcu zabranila sam da nosi ubijenu divljač kući a linguine nekako više volim sa sipinim crnilom nego sa čokoladom pa zanemarujem recepte iako su fotografije za umrijeti od divote.

Članak o svinjskoj masti, za nas stare kuharice koje smo izrasle na njoj, je podsjetnik na one davne dane kad je sve bilo skuhano na masti, možda su nam zato sjećanja na kuhinju naših baka u tako lijepom sjećanju. Odavno sam mast ponovo uvrstila u redovan jelovnik pa recepti koji se navode u prilogu nisu prevelika novost. FRANCUSKA JUHA OD LUKA i POLJSKI NAMAZ. Obožavam namaze, i ovaj me veseli, stavljam ga u memoriju pored SELJAČKOG NAMAZA, meni njama ali na žalost kalorije mu se broje u tisućama pa ga nastojim zaobići.
Punjeni pačji batak i confit od patke isto preskačem, patkicu volim pojesti natur, reš pečenu bez nekih velikih kerefeka.

Malo dalje već gotovo pred sam kraj vidim recept za CHILLI FROM HELL. Vau, volim čili. Po sastojcima vidim da se radi o varijanti Chilli con carna kojeg radim bar jednom mjesečno i za kojeg se nikad ne bih sjetila da ga tako nazovem iako zna biti prokleto ljut kad pretjeran s čilijem. A redovno pretjeram :)

I na kraju posljednja stranica: Mikrozelenje; maćuhice na salatu, klice rikole, cikle, blitve i češnjaka. Zanimljivo, zdravo i pretpostavljam ukusno.
Knjiga Tender at the Bone, memoari Ruth Reichl, dugogodišnje urednice magazina Gourmet, zatim članak o Juliji Child, utemeljiteljici TV kulinarskih showova, tko nije gledao film Julie&Julia savjetujem da svakako pogleda kako ovogodišnja dobitnica oskara Meryl Streep u njemu briljira

i za kraj - pupoljak đumbira - myoga đumbir. Pupoljak biljke vrlo sličnog, ali navodno još delikatnijeg okusa. Japanci ga vole u miso juhi ili uz ukiseljeno povrće, na netu tri pupoljka koštaju oko 9 dolara a do kad ih ne bude kod nas - možemo se samo diviti njegovoj ljepoti.

I gotovo desetka, čekamo jedanaesticu ;)