Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 26. ožujka 2012.

IRSKI SODA KRUH

Irski je soda kruh jedan od najčešće mjerkanih recepata s moje strane.
Budući da kruh jedem vrlo rijetko, kroz tjedan gotovo nikad, vikend je vrijeme kad ga konzumiram uglavnom uz namaze s ekipom, ili ponekad kad moj suprug kupi svježi kajmak, za doručak. Stoga mi se izrada kruha činila suvišnom. Kraj toliko prekrasnih kruhova u pekari bolje da utrošim vrijeme na testiranje novih namaza...A onda su se stvari posložile: moji novi kalupi za kruščiće upravo pristigli s Amazona i časopis Dobra hrana s receptom za POLJSKI NAMAZ. Irski kruh i poljski namaz, super kombinacija
:)

Trebalo je izabrati jedan od bezbroj recepata za soda kruh koji se nude na netu a ja sam tražila najjednostavniji i jedva ga pronašla.

SASTOJCI:

450 g brašna ( oštrog ili pola cjelovitog pola oštrog )
1 čajnu žličicu šećera
1 čajnu žličicu soli
1 čajnu žličicu sode bikarbone
200-300 ml punomasnog mlijeka




Zagrijati pećnicu na 250 stupnjeva.
Dobro promiješati suhe sastojke pa uliti mlijeko malo po malo da se dobije meko tijesto. Ne želimo da nam kruh bude suviše suh pa bolje da se tijesto malo ljepi po rukama nego da ga kasnije nemožemo pregristi.
Zanimljivost ovog kruha je ta da ga se ne treba dugo mijesiti. Dovoljno je samo par stiskanja, tek toliko da se sve skupa malo poveže. Čim se sastojci koliko-toliko spoje, treba ga sipati na pobrašnjenu površinu, sa svih strana ga uvaljati u brašno pa staviti na lim za pečenje i lagano spljoštiti. Obavezno na njemu napraviti nekoliko dubokih ureza ( to je važno ) pa staviti u zagrijanu pećnicu.
Prvih deset minuta peći na 250 stupnjeva pa smanjiti na 180 i pokriti folijom kako ne bi suviše potamnio. Peći oko 35-40 minuta.


Moram reći da me kruh oduševio, odmah me inspirirao da odem potražiti KOKOŠJU PAŠTETU koju sam nekad davno radila, i za vikend pozovem ekipu na druženje.
Izvještaj slijedi :)

NAPOMENA: Nakon drugog testiranja kruh je dobio napomenu - NEPOUZDAN
U prvom je pokušaju ispao savršen, u drugom ne znam gdje sam pogriješila, možda napravila preveliku štrucu, stavila suviše malo sode, možda nedovoljno dugo dizala...
uglavnom dugo sam ga pekla, čak sam se bojala da ću ga presušiti a on je izgledao kao da se nije digao i kao da je unutrašnjost gnjecava ( fotke nema jer smo ga uredno pokusno pojeli da vidimo koga će boljeti želudac no
nitko se nije žalio :)