Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


petak, 2. ožujka 2012.

S P Ä T Z L I

Špecli su hrana napravljena gotovo ni iz čega. Uz prazan frižider oni su slamka spasa. Zapečeni, samo s vrhnjem, začinjeni samo začinskim travama, kao prilog umacima...bilo kako.

Postoji bezbroj načina da ih se iskoristi.
Nakon što sam s Amazona naručila svoj prvi primjerak Silitovog ribeža za špecle ( poslije sam ga kupovala prijateljicama za poklone ), nekoliko smo se mjeseci doslovce davili u njima. Išao je s nama na more, bio je omiljeno kuhinjsko pomagalo a zatim nezasluženo pao u zaborav.
Posljednji broj Dobre hrane podsjetio me da bih se mogla opet malo primiti ribanja ( kad završim s Dukanom ) a do tada evo bazni recept koji sam dobila s ribežom i koji doslovce nikad nije omanuo.
Količina vode ovisi o tipu brašna pa je potrebno individualno je prilagoditi.

POTREBNO:

5 jaja
500 g brašna
150-200 ml vode
sol

Žlicom umutiti tijesto ne suviše gusto a niti suviše rijetko. Nesmije iscuriti kad ga se ulije u ribež. Ribež staviti iznad kipuće slane vode. Ribati tijesto ravno u vodu. Nakon par minuta vaditi ih šupljom žlicom pa stavljati u posudu i začiniti po želji.

Kao što rekoh najčešće je to luk narezan na kolutiće i popržen na masnoći pa gore nariban ementaler ili neki tvrdi sir. Isto tako mogu biti svježe začinske trave, vlasac, sjeckana i popržena slanina, panceta, gljive...ili meni omiljen umak od vrhnja s tri vrste sira...
Čak i sad osjećam kako miriši :)