Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 7. travnja 2012.

KOKOŠJA PAŠTETA


Već sam zaboravila kakav okus ima ova pašteta, pamtim samo utisak koji je ostavila na mene iako je bilo toliko davno da su i ta sjećanja skoro u potpunosti izblijedjela.
Taman sam nekako prošla fazu puberteta kad sam na jednom rođendanu probala paštetu koja me se toliko dojmila da sam, bez obzira na svoje mlade godine, odlučila doći u posjed recepta.
Bio je to impuls. Morala sam ga imati. Iako se ne sjećam okusa paštete jako dobro pamtim kako mi je srce lupalo dok sam kucala na vrata nekih finih ljudi koji su, u ono vrijeme dok to još nije bilo uobičajeno kao danas, imali domaćicu koja im je kuhala.
I ta mi je draga žena napisala recept, objasnila postupak, a moj se suprug sjetio na njega neki dan kad smo sjedili s ekipom i punim ustima svi u glas pričali.
Možda sam ga ukupno do sada dva puta radila iz razloga što se sastojci melju u flajšmašini ( to vam je ono za mlevenje mesa :) a ja je već duže vrijeme nemam pa su i svi recepti vezani za nju bili zanemareni.
Moram priznati da mi je već i sama pomisao na mljevenje na mašinu, dok na sve strane curi sok od umaka, sasvim neprihvatljiva, no sad je novo vrijeme, blenderi i štabni mikseri zamijenili su aparate na drva i ugljen pa je došlo vrijeme da svoju paštetu vratim u život.
Proljeće je stiglo, dani su krasni, idealno je vrijeme za vikend druženje a kalup za kruščiće i IRSKI SODA KRUH odlična su podloga.


POTREBNO:
( količine su okvirne )

1 kokoš
3 glavice luka
par mrkvi
1 prst mesnate slanine ili 20-30 dag šunke ( PIK pečena šunka )
2 kutije sardina
3-4 žlice kečapa
malo vegete
2-3 tvrdo kuhana jaja ( naribana )
kiseli krastavci ( nasjeckani )
kiselo vrhnje
malo octa
2 vrećice majoneze
sol, papar

1) Na 3 glavice sjeckanog luka dinstati narezano meso kokoši zajedno sa slaninom i par crvenih mrkvi. Ako je kokoš stara, može se prije dinstanja prokuhati. Dobro se izdinsta da bude mekano
2) Maknuti kožu s kokoši pa meso, zajedno sa mrkvom i slaninom ( ili šunkom ) usitniti u multipraktiku.
3) Dodati ocijeđene sardine, kečap, vegetu, jaja, krastavce i par žlica vrhnja.
4) Zatim dodati vrećicu majoneze pa kušati i ako treba dodati još soli, papra i malo octa ili limunovog soka.
5) Ako je suviše gusto može se dodati još jedna vrećica majoneze ili malo vrhnja

Količina je poprilična pa ako nemate feštu za cijelu ulicu najbolje je sve sastojke smanjiti na pola. Ja sam radila od dva kokošja rasjeka i količina je također ispala poprilična pa je namaz idealan za neka veća druženja. A blender i štabni sam gotovo ubila, ni jedan ni drugi nisu baš idealni za usitnjavanje takve količne mesa pa ako nemate multipraktik najbolje je izvaditi flajšmašinu i ručno dva puta sve protisnuti kroz nju. Prvo na velike pa na male šajbice.



Na kraju moram reći da se paštetom najviše ( opet ) oduševio moj suprug i kolegica iz djetinjstva koja je došla par dana kasnije dok je više nije bilo, a na spomen da sam radila paštetu uskliknula: onu finu? Isuse kak mi je nekad bila fina....