Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


utorak, 25. listopada 2011.

PRAZNIK BUNDEVA


Kad sam bila sasvim mala često sam s roditeljima odlazila do Graza u shopping, u pravilu gotovo uvijek kroz pitoreskna austrijska sela. Jesen mi je tada bilo uzbudljivo doba godine jer su ta sela, za razliku od naših, izgledala fantastično onako živopisno ukrašena jesenskim plodovima i bundevama. I ne samo jedno nego sva sela i sva dvorišta u selu. Zbog toga je vožnja kroz njih bila jedno prekrasno iskustvo koje sam godinama poslije toga uvijek iznova priželjkivala. Znali smo stati na nekom trgiću da napravimo nekoliko fotografija, toliko nas je oduševio prizor, iako fotografija nikad ne može dočarati osjećaj koji vas obuzme u tako čarobnom okruženju. Mnogo kasnije počeo se taj običaj polako širiti pa se po Sloveniji već može vidjeti dosta takvih prizora a ponegdje već i kod nas. To me veseli.

Listopad je vrijeme kad nikako nesmijemo propustiti uključiti ovu krasnu namirnicu u svoje dnevne jelovnike i iskoristiti njihovu punu prehrambenu vrijednost.

Od svih bundeva najviše volim pečenu 'turkinju', toliko slatku da se na njoj skupljaju kapljice šećerne rose nakon vađenja iz pećnice. Jučer sam ispekla četvrtinu turkinje za desert, napravila krem juhu od pola hokkaido bundeve a od preostale polovice odlučila napraviti varivo. Zapravo je ispala gusta juha jer nisam željela dodavati zapršku a kako sam malo pretjerala s jalapeno papričicom rigali smo vatru nakon umakanja žlice u tanjur.
Taman po mom ukusu
:)

Uskoro će ovdje biti još nekoliko zanimljivih recepata, no prije nego zaboravim od čega sam sve zmutila juhicu evo recepta:

GUSTA JUHA OD BUNDEVE



-1 luk ( sjeckani )
-pola šalice cherry rajčica ( izrezanih na četvrtine )
-2 krumpira ( na veće kocke )
-pola hokaido bundeve ( na kockice )
-pola šalice svježih vrganja
-režanj češnjaka
-pola šalice kuhane ječmene kaše
-peršin, lovorov list, povrtna kocke, komadić jalapeno papričice, komadić kombu alge

Na malo maslinova ulja popržiti luk, dodati povrće, zaliti vodom, dodati kocku za juhu, naribati režanj češnjaka, dodati ostale začine i pustiti da kuha oko pola sata. Pred kraj dodati ječmenu kašu pa skuhati do kraja
Pripazite s ljutom papričicom ;)



CREME BRULEE OD BUNDEVE



Danas sam tražila neki zgodan poklon i usput u Lesnini primjetila popust na zgodne keramičke posude za pečenje pita, lazanja, mini quicha i souflea. Zaključila sam da se moram vratiti po njih i usput razmišljala kako mi fali upravo ovakav recept kakav je taj dan izašao u Gloriji INN.
Eto što je sreća :)
Sad znam po koje ću se kalupe vratiti a recept za Créme brulee ovih će dana na testiranje.

Sastojci za 6 porcija:

3 dl slatkog vrhnja
1 dl mlijeka
12 dag meda
12 dag pirea od muškatne tikve
6 žumanjaka
1/4 žličice mljevenog cimeta
1/4 žličice mljevenog đumbira
malo soli

PRIPREMA PIREA OD TIKVE: Muškatnu tikvu prerezati na pola i peći s korom okrenutom prema gore na 180 stupnjeva dok ne omekša. Izvaditi, ohladiti, oguliti koru i očistiti od koštica ( ja bih ovo naspravila prije pečenja op.a. ) Meso tikve izmiksati u pire.
Pomiješati 12 dag pirea od tikve ( ostatak se može zamrznuti ) s medom, mlijekom i slatkim vrhnjem. Zagrijati do vrenja. U posebnoj posudi žumanjke pomiješati s cimetom, đumbirom i soli. To lagano umiješati u zagrijanu smjesu od tikve. Rasporediti u keramičke kalupe za créme brulee. Kuhati na pari( ili u vodenoj kupelji )na 170 stupnjeva oko 35 minuta ili dok nož umetnut uz kraj posudice izađe čist. Ohladiti, posuti smeđim šećerom i karamelizirati kuhinjskim brenerom ili zapeći u pečnici na 200 stupnjeva s upaljenim gornjim grijačem.
Posudice moraju biti neposredno ispod grijača.

Zvuči primamljivo :)