Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 22. listopada 2011.

GALETTES OD JABUKA


Jučer, kad sam tražila nešto slatko i naravno, prvo to potražila na webici 'Da mi je nešto slatko', za oko su mi zapeli ovi šarmantni kolačići. Činili su se idealnim za ovo doba godine ali kako sezona jabuka nikad ne prestaje recept je savršen za svako doba godine i sve potrebe.
Originalan recept je OVDJE no ja sam trebala kolačića za nekih desetak ljudi pa sam masu prilagodila. Jest da je na kraju količina bila za čitav nogometni tim ali ispali su super, onako vrući bili su za prste polizati a još su bolji bili drugi dan nakon što su odležali u Tupperware posudi i malo omekšali.
:)

Za cca 60-70 galetta

1 kg brašna
500 g maslaca ( ili 1 margarin od pola kg )
korica limuna
3 dl hladne vode
150 g šećera
malo soli
10 jabuka, oguljenih i izrezanih na male komadiće
sok od limuna, komadići maslaca, šećer i cimet za posipanje
grožđice po želji ( namočene u rum )

1) Zamijesiti glatko tijesto od brašna, maslaca, vode, šećera i malo soli.
2) Pustiti da odleži u hladnjaku, za to vrijeme očistiti i nasjeckati jabuke, pošpricati ih limunovim sokom da ne potamne pa po njima posipati cimet i vanili šećer.
3) Ocijediti grožđice koje su se do tada močile u rumu pa i njih pomiješati s jabukama.
4) Uključiti pećnicu na 200 stupnjeva
5) Tijesto izvaditi pa dio po dio valjati i rezati krugove ( vidi dolje napomenu ) koje zatim puniti jabukama, formirati tortice i stavljati na lim za pečenje prekriven backpapirom.
6) Na svaku staviti komadić maslaca
7) Peći 20 minuta da dobiju laganu boju
8) Izvaditi iz pećnice i još vruće premazati džemom od marelice izmiješanim s malo ruma ili samo posipati šećerom u prahu


SAVJET: Galette se mogu raditi veće, recimo veličine manje pizze, ali ja sam sklonija onim manjim. Za takve manje, neka krugovi tijesta za punjenje budu veličine tanjurića za kavu. Ja sam na početku uzela kalup za krafne ali kad sam počela gore stavljati jabuke utvrdila sam da su suviše mali pa sam uzela zdjelicu za kompot i njome izrezivala krugove. Idealna je veličina cca 10-11 cm. Naime, rubić se u toku pečenja odigne i raširi pa ako tijesto nije dovoljno visoko i stisnuto, jabuke prilikom pečenja ispadaju.


HRABRO: prije stavljanja u pećnicu po svakoj galetti posipati malo nasjeckanog svježeg ružmarina

Probajte, savršeno je :)


a ako, kao ja, krivo procjenite količinu jabuka koja vam je potrebna pa ogulite ( znatan ) višak, iskušajte recept za

PEČENE JABUKE, neće vam biti žao