Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


utorak, 13. rujna 2011.

ZOBENA KAŠA S KOMBU ALGOM , SJEMENKAMA I LJEŠNJACIMA


Doručak je nešto što nikada ne preskačem. Taman da čitav dan ništa ne jedem, za doručak moram nešto ubaciti u kljun.
U knjizi 'Zašto kinezi ne broje kalorije' kaša za doručak je obavezan obrok koji se priprema unaprijed za nekoliko dana a mijenjaju se samo dodaci kako bi se dobio raznolik obrok svaki dan.
Taman nešto za mene. Kako mi često nedostaje vremena, mašte ili volje za spravljanje kompliciranih obroka,ovo sa kašom ( koja može biti rižina, zobena, pšenična, ječmena.. ) čini se jednostavna baza. Ako mi se jede slatko dodam malo javorovog sirupa, grožđica ili svježeg voća, ako mi se jede slano popržim sjeckani ružmarin, chilli, vlasac, prah od vrganja i malo kikirikija, ili jednostavno dodam malo soya sosa ili Teryake umaka.
Recept sam uzela iz kuharice 'Suvremena makrobiotika' u kojoj pored svakog recepta stoji korisna napomena, pored ovog piše da pomaže da se osjećamo toplije i daje trajnu energiju. Upravo ono što nam treba za aktivan početak dana :)

sastojci:

200 g zobi namočenih preko noći i 1 l vode
1 duga kombu traka, namočena sa zobi
4 žlice prženih sjemenki suncokreta
4 žlice prženih nasjeckanih lješnjaka ( ili badema )


Pustiti da zob i kombu zavru u dvolitrenom pokrivenom loncu. Smanjiti plamen pa pustiti da jelo nepokriveno kuha 1 sat. Ugasiti plamen i ostaviti da stoji preko noći.
Ujutro oprezno zagrijati kašu i provjeriti ima li dovoljno vode da se kaša ne lijepi. Poslužiti u zdjelici sa prženim sjemenkama suncokreta i lješnjacima.

Napomena: u frižideru može stajati 3 dana