Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 20. svibnja 2012.

Marokanski ručak by Jamie

Oduvijek je u vrijeme obiteljskih okupljanja ( rođendani, blagdani ) na našem stolu bilo hrane kao da smo izgladnjeli. Poslije smo još danima povlačili po frižideru ostatke i teška srca na kraju ponešto od toga i bacili.
Ovaj sam puta odlučila prekinuti tradiciju uz Jamijev marokanski ručak - janjeća rebarca, kus-kus, harrisa umak,
quinoa tabboulehtoskansku salatu i naravno, sezonsko povrće


Sasvim dovoljno da nahrani osam izgladnjelih usta.

Plan mi je prvo pokvario suprug koji je 'iskoristio priliku' da kupi originalne bosanske čevape jer 'to se ne dobije baš svaki dan'. Zatim je došla susjeda i otkrila da u jednom supermarketu imaju famozne ljute roštilj kobasice što se definitivno mora probati, pa se tako pored janjetine i čevapa našla još i hrpa tankih ljutih grill kobasica. A kako moja tetica jede samo laganu hranu za nju smo dodali par purećih odrezaka....i ode kvragu ona moja dobra namjera...

Na kraju se pola janjca peklo u rolu zajedno s mladim krumpirima a dio na roštilju zajedno s ostalim mesom i lepinjama, jer tko je vidio bosanske čevape bez lepinje i kajmaka? Tako mi je propala prilika da isprobam Jamiev način no recept je tu pa možda nekom drugom prilikom.

POTREBNO:
-Janjeća rebarca
-svježe ribani muškatni oraščić

Janjeća rebarca pržiti u tavi začinjena solju, paprom, majčinom dušicom i svježe mljevenim muškatnim oraščićem
Popržiti ih samo toliko da dobe hrskavu korica pa prebaciti u lim za pečenje i ubaciti u pećnicu. Peći dok dobe zlatnu koricu.


Za kus-kus uzeti 300 grama kus-kusa ( integralnog ako se držite niskog GI ) kojeg preliti vrućom vodom, poklopiti i pustiti da nabubri.
Kad nabubri, nasjeckati svježu metvicu i dodati u kus-kus, zatim nasjeckati svježi čili, dodati sok pola limuna ( može i cijelog ) i maslinovo ulje. Promiješati pa začiniti solju i paprom.


Ciabbatu namastiti maslinovim uljem, solju i bilo kojim svježim začinom ( origano, majčina dušica...) pa umotati u namočeni back papir i staviti u pećnicu da se grije ( mi smo je namočili u juhu i ispržili na roštilju :)

Za marokanske paprike u tavu uliti malo maslinova ulja, uzeti nekoliko pečenih paprika ( iz staklenke ), sir ( cheddar ) narezati na šnitice pa ugurati u papriku. Paprike punjene sirom staviti u tavu s maslinovim uljem pa na vatru da se grije.

UMAK:
-Hummus raširiti na tanjur, dodati sok pola limuna, malo maslinjaka, papra i crvene paprike

-Jogurt, uliti polovicu u posudu, u sredinu dodati umak harrisu i promiješati samo oko sredine tako da nastane bijela masa s crvenom sredinom

-Pečene paprike izvaditi iz posude u kojoj se peku pa servirati

Jamie je sve to još podlijao vrčem leda u kojeg je dolio mineralne vode, nacijedio limunov sok i sok jednog svježeg nara a ja sam nalila domaći bazgin sirup, dodala metvicu...



...i to je bilo to