Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


petak, 8. lipnja 2012.

PITA OD PILETINE by Jamie

Recept Jamiea Olivera

Pita od piletine ili chicken pie jedno je od važnijih jela u knjizi 'The lost art of pie making' o kojoj sam nedavno pisala. Odlučila sam svakako prvom prilikom probati napraviti jedan takav američki klasik no Jamie me preduhitrio i svojim brzinskim receptom osvojio naprečac. Za razliku od miješanja i razvlačenja domaćeg tijesta, brzinski su recepti uvijek u trendu. Ne samo da nam štede vrijeme, kojeg gotovo pa da i nemamo, nego ako ga i imamo, želimo ga više. Iako ne gledam TV taj mi je Jamie nekako postao obaveza. Za njegovih 30 minuta sjedim pobožno pred ekranom i samo što ne vičem 'tišina, tišina!' na svoja dva psa koja me u čudu gledaju izvaljena na bok u lijenom dremuckanju.

No dobro...
Kako obično vikendom provodim najmanje četiri-pet sati dnevno u kuhinji, kroz tjedan nastojim da u njoj provedem što manje, zato sam Jamievoj piti dala prednost.

Količine procijenite sami ovisno o tome koliko veliku pitu želite. Ja sam uzela puretinu a kako nisam imala mladi luk uzela sam običan i dodala poprilično vlasca.
Tijesto je druga priča. Ako tražite tijesto za pitu u svim će te trgovinama pronaći listove tijesta za savijaču na kojima piše 'Tijesto za pitu' a zapravo jedino mjesto ( u Varaždinu ) gdje drže pravo tijesto za pitu, je SPAR. Kad sam neki dan otišla pogledati što nudi novootvoreni supermarket B-HYPER u centru Lumini, pronašla sam, osim tog istog tijesta za pitu, gotovo tijesto za pizzu istog proizvođača pa moram priznati da me oduševila činjenica da postoji još neko mjesto u gradu gdje se mogu kupiti.

I tako sam kupila oba tijesta a kako se nisam mogla strpjeti znajući da nikad neću peći pizzu odlučila sam svoju pitu od mesa ispeći u tijestu za pizzu.

Ma divotica.

Toliko je krasno podatno i tako se dobro razvlači da sam ga samo malo rukama trebala istegnuti da dobijem poklopac za pitu koju sam odlučila ispeći.


POTREBNO:

pileća prsa
mladi luk
muškatni oraščić
majčina dušica
sol, papar
šampinjoni
mileram
1-2 dl pilećeg temeljca
malo senfa
žlica brašna

Prsa narezati po dužini na trakice i popržiti na malo maslinova ulja. Posoliti, popapriti, dodati komadić maslaca i nasjeckani mladi luk. Sve zajedno malo popržiti, dodati muškatni oraščić, majčinu dušicu, natrgane listiće svježeg lovora ( ili cijeli suhi koji kasnije izvaditi ). Šampinjone nasjeckati pa dodati u piletinu. Dodati i punu veliku žlicu punomasnog vrhnja, žlicu brašna, žličicu senfa i pileći temeljac. Smanjiti vatru pa pustiti da se lagano krčka. Treba biti gusto ukuhano.


Nadjev staviti između dva lista tijesta za pite ( ili ono što sam gore opisala ) i peći u zagrijanoj pećnici na 200 stupnjeva dok dobije lijepu zlatnu boju. Ja sam preko nadjeva dodala još nekoliko žlica kiselog vrhnja od straha da nebude suviše suho i to se pokazalo kao dobra ideja.



Pitu je Jamie poslužio uz GRAŠAK NA FRANCUSKI NAČIN i pire od mrkve no ja sam odlučila isprobati njegove PEČENE KRUMPIRE i sve je bilo za prste polizati.