Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 25. lipnja 2012.

INTEGRALNI TART OD JABUKE S BADEMIMA

Evo sad jedna slatka integralna varijanta.

Sigurno ćete se pitati koji mi je vrag da se igram s brašnima, naročito nakon što pogledate originalan  Apple Slab Tart od kud sam skinula recept. Da budem iskrena dva su razloga. Prvo - nešto su nam se u posljednje vrijeme zaredale obiteljske fešte a savjest nalaže da dijabetičare hranim slatkim a bez šećera, i drugo - u potrazi za takvim receptima otvorila se pandorina kutija o vrijednosti integralnih žitarica i što da vam kažem, još čačkam po njoj.
Pa tako evo mene gdje radim 'bedaka od kolača'  ( tako moj otac zove zdrave kolače koje pečem za njega, dijabetičara )

Tart je naziv za pitu od voća dok slab označava oblik pa tako u tri male riječi ( Apple Slab Tart ) dobijemo krasan kolač.

Kao što ste primijetili padam na tarte, tartelette i ostale galette i bez obzira što je sezona drugog voća morala sam iskušati ovaj od jabuke. Sve što ima u sebi šećera, maslaca i bijelog brašna uvijek je ukusnije od zdravijih varijanti no ja sam doista počela biti sklonija integralnim verzijama pa ljubiteljima zdrave hrane mogu reći da je ovo jako dobro.

Dolje navedene količine prevedene su s originala a brašnima se možemo poigrati, od rižinog, preko raženog i integralnog pa do onog od quinoe, jer jabuke pašu uz svako od njih.

POTREBNO:
  • 150 g. brašna
  • 1 žlica smeđeg šećera
  • 1/2 žlice mljevenog cimeta
  • 1/4 žličice soli
  • 60 g maslaca, ohlađenog i narezanog na male kockice
  • 4-5 žlica hladne vode
  • 4 žlice šećera
  • 2 žlice badema na listiće
U zdjeli pomiješati brašno, žlicu smeđeg šećera, cimet i sol. Umiješati maslac pa s vodom zamijesiti tijesto koje pustiti u hladnjaku da se ohladi 30-40 minuta.

Zagrijati pećnicu na 180 stupnjeva.
Oguliti jabuke, prepoloviti ih i očistiti od sjemenki pa narezati na tanke šnite.
Posuti ih sa 2 žlice šećera i jednom žlicom brašna i staviti sa strane.

Razvaljati tijesto na pravokutnik ( najbolje na backpapiru na kojem će se peći ), po sredini na trećinu tijesta poslagati jabuke, posipati ih sa jednom žlicom šećera. Može se dodati i vanili šećer. Tijestom pokriti samo rubove jabuka. Premazati kolač vrhnjem ili vodom, preko čitave površine posipati preostalu žlicu brašna i listiće badema i peći otprilike 30 minuta da tart dobije lijepu zlatnu boju i jabuke omekšaju.


Izvrstan je drugi dan dok malo otpusti ili odmah, vruć, s kuglicom sladoleda