Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


četvrtak, 26. travnja 2012.

TERINA OD SVJEŽEG SIRA

Iz časopisa Dobra hrana br. 11



Njamaaaaaa.....kako je ovo doobroooo.
Dugo sam čekala priliku da napokon izvučem iz ormara kalup za terinu koji tamo stoji još od prošlog ljeta. Nekako mi je bio suviše mali za paštetu i ništa mi se drugo nije baš dobro slagalo s njim a onda sam u posljednjem broju časopisa Dobra hrana naišla na terinu od svježeg sira, upravo to što sam trebala.

Instant želatinu često koristim za izradu panna cotte ili želea od jogurta pa iz iskustva znam da voće koje stavim u nju pusti sok, zbog toga sam i terinu malo modificirala, izbacila svježu rajčicu koja je bila u originalnom receptu, dodala crne masline i dobila - odličnu stvar. Toliko dobru da je moj suprug našao za shodno napomenuti ( čak dvaput ), da bi ovo mogla napraviti u subotu za goste koji nam stižu. Inače se nikad ne miješa u jelovnike pa mi se ovo učinilo znakovito.

Kako sam odlučila da više nikad ne prepisujem recepte bez testiranja, i da ih ne prepisujem u originalu već točno tako kako sam ih ja radila, evo što je potrebno za jedan kalup.
Potrebno je voditi računa da je želatina dovoljna za 400 g materijala pa sam i ja za prvi put napravila terinu iz polovice svih pakunga. Na sreću, na kraju ću priznati zašto :)

POTREBNO:
-svježi kravlji sir ( obrani )
-krem sir za mazanje
( Mascarpone, Philadelphia )
-kozji meki sir ( Vindija )
-feta
-punomasno kiselo vrhnje
-sol, papar
-začinske trave ( majčina dušica, bosiljak, ružmarin... )
-ostali dodaci po želji ( ja sam stavila crne masline i sjeckani čili, može i rotkvice )
-želatina ili agar-agar alga

Ja sam koristila ono fantastično Vindijino kiselo vrhnje u kantici od 1 litre. Treba ga prije upotrebe samo dobro promiješati kako bi se tekućina na dnu povezala s gustim vrhnjem i dobila krasna kremasta mješavina koju uvijek imam u frižideru. I samo jednu kockicu fete. Ostalo sam uzela po pola pakunga. Svejedno je u kojim omjerima koristite sireve, složiti ih prema ukusu. Može samo od jedne vrste sira.
Uglavnom, izmiksati sireve zajedno sa par žlica kiselog vrhnja kako bi se dobila kremasta masa. Posoliti imiksati želatinu. Odmah zatim dodati začine i začinske trave pa sipati u kalup.
Za svaki slučaj obložila sam ga folijom, no nisam sigurna da je baš potrebna.
Oprez, čili ima tendenciju otpuštanja okusa sa zadrškom pa treba biti oprezan kako na kraju terina ne bi ispala nejestiva. I obavezno pripazite da bude dosta slana, sir bez okusa nije baš neka hrana, jel?

Ostaviti preko noći da se stisne


Moja prva je ispala upravo takva. Ne zbog čilija, doista su mi oči ispadale od ljutine, no volim ljuto pa nema problema, nego zato što sam stavila instant želatinu namijenjenu za slatka jela pa je stvar ispala granična. Slatko na rubu dozvoljenosti. Tko ne zna mislio bi da takvo mora biti ali...
Na sreću ostalo mi je još polovica svih sireva za ponoviti postupak.

DAKLE OPREZ! Želatina neka obavezno bude neutralna

Nikako ne ona namijenjena za slatka jela. Nju iskoristite za slatko vrhnje pa napravite panna cottu
O tome u jednoj od slijedećih tema...