Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 28. travnja 2013.

SIROVA HRANA by Dunja Gulin

U petak je u Varaždinu gostovala Dunja Gulin, zaljubljenica u zdravu hranu i vlasnica portala Rentaj Chefa koju susrećemo u medijima i pratimo njene članke na Naturali i u magazinu Sensa.

Dunja kuha, vodi radionice i piše knjige a njene se kuharice The Vegan Baker i Raw Food Kitchen mogu kupiti čak i na globalnom Amazonu iako predlažem da radije trknemo do obližnjeg Algoritma.

Da shvatim koliko je sirova hrana maštovitija od ove naše svakidašnje trebalo je samo par Dunjinih recepta i nekoliko njenih usputnih idejnih napomena. Priznajem da je moje dosadašnje iskustvo sa sirovom hranom bilo mizerno. Jedan muffin iz raw food shopa u Chicagu kojeg sam opisala OVDJE a hranila se njime dva dana i nikako pojesti. Tek mi je nakon Dunjine radionice i kušanja onog što je napavila postala jasna zasitnost obroka u kojima zaslugu imaju vlakna iz sirovih namirnica, stoga nije čudno da su porcije kod takve ishrane minijaturne ( na zgražanje nas požderuha ) no sasvim dovoljne za nahraniti prosječnog čovjeka. Naravno, ako to nije moja jača polovica, on bi umro od smijeha da pred njega stavim par kuglica nečega što izgleda kao da je iz toga izrasla trava i još k tome nema u sebi bar decilitar gustog bučinog ulja.
Doista krasna radionica koju nam je Dunja održala približila nam je pojam sirove hrane, njene beneficije i utjecaj na organzam, te otkrila nekoliko jednostavnih recepata primjerenih, kako za one malo iskusnije tako i za nas koji se prvi puta srećemo s tim.



DOMAĆE BADEMOVO MLIJEKO - Dunja radi u blenderu   ( macan od blendera, odmah sam ga upisala na listu želja ) a mlijeko je fino i baršunasto, napokon sam otkrila zašto moje nikad nije bilo takvo







ENERGETSKI ČOKOLADNI NAPITAK koji nam je zatim pripremila sve je redom oduševio okusom za koji je zaslužan sirovi kakao. Nakon kušanja odlučila sam zauvijek zaboraviti kakao iz supermarketa.

ALKALIZIRAJUĆI JUTARNJI SOK Dunja je pripremila u sokovniku, sezona takvih sokića upravo počinje zbog obilja svježeg povrća

Izvrsnu PROTEINSKU SALATU od svih mogućih vrsta lisnatog povrća ( može i ostalog korjenastog povrća ) Dunja je prelila...

..NAJZDRAVIJOM MAJONEZOM, bez jaja, izrađenom samo od sjemenki uz još par dodataka. Slasno i zdravo.

SIROVI FALAFEL totalno me oduševio. Oduvijek sam nekako sklona konkretnim stvarima pa dok su svi ostali uzdisali nad krasnom majonezom meni je falafel bio čista fantazija
KREKERI OD HELJDE, SJEMENKI I POVRĆA nešto su za mene potpuno novo, jednostavno, praktično i ukusno... savršeno za ponijeti na posao i gricnuti uz falafel.
     


ANTI-STRES PLOČICE kojima je Dunja počela i završila svoju edukativnu radionicu ponijela sam sa sobom. Kako je taman u to vrijeme trajalo otvorenje izložbe u galeriji mog supruga, iskoristila sam priliku da ih kušam zajedno s ostalim ljubiteljicama fine papice. Sedmoglasno smo donijele odluku da su pločice fantastične pa sam morala obećati da ću napisati recept


Curke, evo recepta ( za 10 pločica )

  • 1 banana ( skroz zrela no ne pocrnjela )
  • 1 1/4 šalice sitnih zobenih pahuljica ( 1 šalica = 2,3 dl )
  • 3 žlice sirovog kakao praha ( gore sam ga spomenula ) ili 2 žlice sjemenki kakaa, samljevenih
  • 1-2 žlice kokosova ulja ( staklenku uroniti u vruću vodu da se ulje rastopi )
  • 4 žlice sjeckanog suhog voća - šljive/marelice/grožđice            ( nesumporene, ima ih u Mulleru )
  • 1 žlica slada od smeđe riže ili agavinog sirupa ( po potrebi, nije obavezno )
  • 1 žličica limunovog soka
  • prstohvat cimeta, prstohvat praha vanilije, prstohvat soli
  • po želji može i malo kokosa no pažljivo jer može suviše zgusnuti pločice, u tom slučaju dodati malo tekućine u obliku limunovog ili narančinog soka 
Izrada:
-bananu zgnječiti vilicom, dodati ribanu koricu neprskanog limuna ili naranče, pahuljice, kakao, sjeckano suho voće, cimet, vaniliju i sol
-pažljivo dodati kokosovo ulje i sok limuna ili naranče, toliko da se masa poveže
Sve dobro izgnječiti rukama pa staviti na lim obložen najlonskom folijom. Formirati debljinu po želji. Neka folija bude malo veća tako da prekrije masu kako se ne bi sasušila ( <-- slika lijevo )
Staviti u hladnjak na par sati. Gotovo izrezati na pločice.
Umjesto njih mogu se formirati kuglice, ohladiti i posušiti na zraku

Hvala Dunji na krasnim receptima!
Nadam se da ćemo imati još prilike sresti se u Varaždinu da od nje nešto naučimo, naročito stoga što se sirova hrana sve više uvlači na naše jelovnike a svijest o vrijednosti takvog načina prehrane svakim danom sve više raste istovremeno gubeći status pomodnog trenda. Na sreću.


Ako vam se pruži prilika svakako posjetite radionicu. Osim krasnih recepata dobit ćete i brojne nove spoznaje, neće vam biti žao.
Više fokica s njenih radionica pogledajte OVDJE