Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 29. kolovoza 2011.

SLATKA QUINOA


Još jedno veoma ugodno otkriće.
Quinoa je jedna od najstarijih žitarica na svijetu i nije mi jasno kako je, tako korisna, uspjela ostati isključivo u okvirima trgovina zdravom hranom. Zar se doista u supermarketima prodaje samo 'prazna' hrana? I sama začuđena tom činjenicom i ponesena idejom kako ću svoju obitelj zdravo hraniti, pokušala sam kod kuće servirati quinou na nekoliko načina, i slatke i slane varijante ali nije prošla niti jedna pa sam zaključila da quinoa očito nije dovoljno komercijalna žitarica za prodaju u supermarketima jer svekoliko pučanstvo sa podozrivošću gleda na nju.
Svima koji to ne žele probati poručujem samo da su oštećeni za jedno zdravo i ukusno iskustvo. Moja novootkrivena žitarica spravlja se na bezbroj načina i web je prepun recepata ali kako smo rekli da su ovdje samo oni probrani i isprobani evo jedan fini desertić:

DESERT S QUINOOM

140 g. smeđe quinoe ( može i bijela )
325 ml mlijeka
125 ml vrhnja za kuhanje
2 žličice arome vanilije ili jedan vanili šećer
2-3 žlice meda ( jedna je sasvim dovoljna a za niski GI upotrijebiti agavin sirup )
voće po izboru ( preporuka: borovnice ili maline )

1) quinou staviti u cjedilo i dobro isprati hladnom vodom
2) zagrijati mlijeko s vrhnjem i vanilijom da lagano zakipi
3) kipućem mlijeku dodati opranu quinou i pustiti da se kuha na sasvim laganoj vatri oko 45 minuta povremeno lagano miješajući ( ovako dugačkim kuhanjem dobit će se kremasta masa, ako ne želite da bude gusto kuhajte do određene gustoće )
4) skinuti s vatre, dodati med pa miješati dok se otopi


Servirati u čašama s voćem po izboru - dobro ohlađeno.

Finooo :)