Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 31. srpnja 2011.

SOL NAŠA SVAGDAŠNJA


Znadete li priču o kralju koji je protjerao svoju najmlađu kći iz kraljevstva jer je rekla da ga voli kao sol?
Svaki puta kada mi fali soli ili mi je hrana previše slana sjetim se te priče.

Neki dan sam naišla na odličan članak o soli, zove se ''Zašto jesti (ne)zdravu slanu hranu'' za koji bih se kladila da je u međuvremenu cenzuriran jer je detaljno analizirao sastave soli i ukazivao na mrtvu sol kojom se svi mi hranimo a koja je zapravo potpuno prazna, iscrpljena i u svojoj kranjoj svrsi gotovo štetna. Neću vam pričati o tome da i ja ne završim u kazni ;) ali preporučam da svratite u Bio%Bio gdje imaju u ponudi Himalajsku kristalnu sol i gdje će vam ljubazno isprintati sedam stranica teksta o razlici između navedene himalajske i onog što kupujemo u supermarketima i koristimo kao sol. Zanimljivo je to što se članak taman nadovezao na moju nedavnu kupovinu u kojoj sam preko Amazona naručila nekoliko vrsta soli; zelenu havajsku, crvenu havajsku, dansku dimljenu i populanu francusku Fleur de sel koja slovi kao naj naj...najcjenjenija i najskuplja jer osim što je po svom sastavu bogatija mineralima, ručno se obire i relativno je rijetka. Kažu i da je okusom drugačija ali moji nepci, otupjeli od velikih količina peperoncina, nisu uspjeli razlikovati okus iako neki gurmani koje poznajem kažu da je

razlika itekako osjetna. Mark Bittman uzdigao je do neba taj Fleur de sel u svojoj knjizi Salted. No dobro, napravit ću ja ponovnu degustacijsku analizu ali prvo moram nabaviti još i onu famoznu Himalajsku sol za koju kaže da je najkvalitetnija od svih i po svom sastavu zadovoljava sve potrebe koje bi mi, kao živi organizam, trebali.

Za sada sva mi je pažnja usmjerena na fantastičnu dansku dimljenu sol koju naprosto obožavam. Ma volim ja dimljene sireke i meseko ali ova je sol pravo otkriće. Volim je posipati preko maslaca, rižice, kuhanih špageta, pilećih ili purećih prsa na grilu... ali najviše od svega volim okus Ricotte sljubljen s finim okusom dima iz soli na zgrilanom baquettu...mmmmmm...

Moj najdraži zalogajčić:

-narezane šnite integralnih ili nekih drugih baquetta posložiti u lim za pečenje i na najgornjoj prečki brzo ih zgrilati u pećnici
Kad dobe boju istresti ih u veću košaru i s njima ravno na stol.
Servirati uz 1-2 pakunga Ricotte. Svatko sam premazuje kruh i posipa ga dimljenom solju. Uz to neko fiino vinčeko.
....m m m....milina

Poslužim to kad ekipa navrati samo na čašicu vina, čas posla gotovo a brzo i fino. Stavim i ostale soli ali nekako je svima sjela baš danska.
Probajte :)
Film uz Riccotu i sol: RATATOUILLE - avantura o mišu koji s kuhačom u ruci ostvaruje san svog života, zabavno