Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 31. srpnja 2011.

PITA OD ŠLJIVA



Sredina ljeta. Vrijeme je šljiva. Zar nisu šljive nekad bile sinonim za jesen? U školi je bila obavezan plod jesenskih košara...(?) Ali šta ćeš, sezona je šljiva. Doduše još su na početku ali trepneš okom i već su sve premekane i prepune stanara. Pita je jedan od jednostavnijih i atraktivnijih recepata, osim što dobro izgleda plane u trenutku što, vjerujem, dosta govori o njenom karakteru i samoj svrsi. Ja osobno pitu od šljiva radim u najvećem kalupu koji imam u kući jer se oko nje obično okupi ekipa... pa red meseka red kavice i na kraju, njeno veličanstvo - pita.
Šalim se, doista ju volimo, evo neki dan je susjeda zvala i molila recept za tijesto, pa je moje malo dijete ( studentica ) izjavilo da bi baš mogla ponoviti to ''kaj sam neki dan pekla'', i tako, eto....pita
Recept je za kalup promjera 26 cm

30 dkg brašna
20 dkg maslaca
10 dkg šećera
1 jaje
po potrebi malo hladne vode

1 kg šljiva
šećer i cimet za posipavanje

I dalje standardni postupak; zamijesiti tijesto i ostaviti u hladnjaku. Za to vrijeme očistiti šljive i zarezati svaku polovicu na gornjem dijelu tako da se prorezani dijelovi drže zajedno. Ugrijati pećnicu na 200 stupnjeva. Kalup obložiti tijestom, gore poredati šljive, onako u obliku cvijeta da se djelomično pokrivaju pa sve obilno posipati mješavinom šećera i cimeta. To je naročito važno sada kad šljive još nisu dosegle svoju punu zrelost pa su još pomalo kiselkaste. Ja ih sada, u toj fazi poluzrelosti, ostavim još nekih desetak minuta da odstoje sa tim šećerom kako bi se počeo ispuštati sok i zatim stavim u pečnicu na cca 20-30 minuta. Pustite još koju minutu da se prohladi a zatim - dobar tek
:)

Film uz miris i okus bakine kuhinje: JULIE & JULIA - Merryl Streep u svim je svojim ulogama nenadmašna