Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 30. srpnja 2011.

MACARONS




Ovo spada u moj najdraži recept i njime počinjem zato što sam doista dugo sumnjala da mogu i sama ispeći ovakvo savršenstvo, a doista pečem savršene kolačiće. Nedavno, na putu po Francuskoj Normandiji, na svakom sam se uglu susretala sa beskrajno maštovitim trgovinama u kojima i ponuda macaronsa i interijeri u kojima se poslužuju izgledaju kao iz bajke. najrađe bi ih sve ponijela sa sobom da samo gledam, mirišim i divim se. U našim se trgovinama prodaju po besramno visokoj cijeni pa se samo uistinu pravi znalci upuste u kupovinu, oni plićeg džepa ne žele riskirati da kupe nešto što im se možda i neće dopasti. A dopalo bi im se.
I tako sam ja sa žaljenjem gledala u šarenilo boja i mislila kako je šteta što i sama ne znam ispeći ovakvu divotu. I, kako to već biva, u trenutku kad sam imala najmanje vremena naletim na blog damijeneštoslatko, u kojem je u tančine opisana izrada upravo tog fantastičnog makaronsa pa ne budi lijena, odmah otkažem sve i prihvatim se posla. Šta da vam kažem, s malo vremena i puno volje ispekla sam savršene makarončiće, i to odmah tri ture :)
Prenosim recept u cjelosti;

za kolačiće:
3 bjelanjka (cca 100g)
50 g kristalnog šećera
200 g štauba
110 g badema
po želji boja za kolače i/ili kakao

za kremu:
150 g maslaca
160 g tamne čokolade
1 dcl mlijeka

0) Pripremite sastojke: bjelanjci ne smiju biti ravno iz hladnjaka, bademe blanširajte (kratko prokuhajte) pa im odstranite koru i sameljite ih što je finije moguće
1) Mikserom tucite bjelanjke pa im pomalo dodavajte kristal šećer. Morate dobiti čvrstu smjesu
2) Pomiješajte štaub i mljevene bademe pa ih jakim pokretima umiješaje (ručno) u bjelanjke – znam da je ovo suprotno od onoga što inače piše u kuharicama (ne miješati jako da bjelanjci ne splasnu i sl.) ali ovdje to jednostavno tako ide. Znat ćete da ste dobro promiješali sastojke ako se kad istresete žličicu smjese, onaj mali repić na vrhu sam utopi u ostalo, tj. ako ne ostane čvrsto gore
3) Obložite pleh(ove) papirom za pečenje
4) Ako želite raznobojne kekse, razdijelite smjesu na više dijelova i svakom dodajte po malo boje za kolače
5) Smjesom napunite štrcaljku ili pekarsku vrećicu s običnim okruglim nastavkom i na papir za pečenje istisnite male kružiće
6) Pustite ih da odstoje 1h (ne preskakati ovaj korak - tako se već prethodno malo sasuše i dobiju hrskaviju koru kasnije) i ugrijte pećnicu na 150°C
7) Pecite ih 12-14 min, a kasnije odvojite od papira nožem. Pustite ih da se sasvim ohlade prije lijepljenja kremom


Ja sam jednu rundu ostavila bijelu, u drugu stavila čokoladu u prahu a u treću naribanu koricu i aromu od limuna. Najviše me fascinirala krema koja je zbog onog mlijeka unutra bila krasno maziva. Načinila sam tamnu kremu od čokolade za čokoladne makarončiće i bijelu kremu od bijele čokolade za bijele makarončiće s time da sam u onaj dio za limunove makarončiće također stavila par kapi arome od limuna. Na žalost nisam imala prekrambenu žutu boju pa su i limunova krema i limunovi makarončići također bili bijeli. Ali nema veze, bilo je fino. Samo se treba držati uputa.
Još jednu verziju macarinsa sa kremom od limuna možete pogledati ovdje, nisam ju probala ali izgleda božanstveno pa tko proba nek dojavi :)

A sad preporuka za film dok grickate ove božanstvene kolačiće: EASY VIRTUE - Colin Firth i prekrasna Jessica Biel u tango sceni za pamćenje
-njama-
:)