Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


utorak, 30. listopada 2012.

KUGLOF OD BUČINOG ULJA



Ja sam jedna od onih kuharica, kojima svi kalupi kod kuće izgledaju kao da su stigli iz 21. stoljeća pa iako se u posljednje vrijeme baš jako palim na one prave, starinske, do njih je danas sve teže doći.
Unatrag nekih dva mjeseca imala sam sreću da dođem u posjed nekoliko starih zdjela i takvih starih kalupa za kolače na kojima je prošlost ostavila trag pa je svaki komad za sebe čaroban i u potpunosti jedinstven.

Jedan od njih je i ovaj za kuglof koji svojim izgledom asocira na miris bakine kuhinje i one prave starinske kolače. Kako nisam imala kalupe nisam imala ni recepte za njih pa možete zamisliti sreću kad sam koji dan kasnije, u Lisi, ugledala ovaj recept, kao stvoren uprvo za moj novi kalup. Naravno, odmah ga isprobala.

Kažu da je bučino ulje izrazito zdravo a kako je sasvim uobičajeno da u kolače stavljamo suncokretovo, u posljednje vrijeme i maslinovo, zašto bi nam bučino bilo neobično? Okus je lagano orašast i vrlo ugodan, a boja zelena, drugačija od svih koje sam do sad ispekla. Vrijedi isprobati.



SASTOJCI za 16 komada:
  • 100 g sjemenki bundeve
  • 4 jaja
  • 200 g šećera u prahu 
  • 125 ml ulja od sjemenki bundeve
  • 125 ml vode
  • prstohvat soli
  • 280 g brašna
  • 1 prašak za pecivo
  • šećer u prahu za posipanje

1) Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva. Kalup za kuglof promjera 22 cm premazati maslacem ( najbolje mašću ) i posipati brašnom.

Sjemenke popržiti na tavi bez dodavanja masnoće ( pržiti ih tako dugo dok ne počnu fino mirisati ), a potom ih usitniti nožem.

Odvojiti bjelanjke od žumanjaka .

Žumanjke stući sa šećerom u prahu da se zapjene.

Ulje, prstohvat soli i 125 ml vode lagano dodati u smjesu od žumanjaka pa umiješati brašno, prašak za pecivo i pržene sjemenke.

Bjelanjke stući u snijeg te i njega rahlo umiješati u smjesu žumanjaka.

2) Tijesto staviti u kalup, poravnati i peći 35-40 minuta. Ako je potrebno pred kraj ga pokriti aluminijskom folijom da ne pregori. 




Kolač potom izvaditi iz pećnice i ostaviti da se ohladi.
Izvrnuti na rešetku i poslužiti posipano šećerom u prahu.  




.....razmišljam da ovo ponovim u kalupu za muffine