Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 29. rujna 2013.

ZALIJANA PITA OD ŠLJIVA

Sočno, bogato, za prste polizati


Jednog me dana po povratku s posla na stolu dočekala zdjelica šljiva, recept za pitu i pored njega poruka moje tetice: 'probaj jednom i uvijek budeš tako pekla'

Hm. Pa ja već imam svoju najdražu pitu od šljiva
( recept ) je li moguće da može biti nešto bolje od toga?
No ipak sam probala.
I znate što? Obožavam svoju pitu od šljiva i ne bih je nizašto mijenjala ali ipak sam od tada svaki put pekla na način kako je ona napisala.

Probajte zašto!



TIJESTO:
  • 25 dag brašna
  • 10 dag maslaca
  • malo praška za pecivo
  • 1 žlica šećera
  • 1 jaje
  • malo soli
  • 1-2 žlice vrhnja

ZA PRELJEV: 
  • šećer pomiješan s cimetom ( po želji može se dodati i vanili šećer )
  • otprilike 4 dl vrhnja ( za veliku tepsiju duplo )

  • šljive, očišćene i prepolovljene

Od gornjih sastojaka zamijesiti prhko tijesto
( ako je velika tepsija treba dupla smjesa ). Pustiti jedan sat da odstoji u frižideru a zatim ga razvaljati u plitki kalup s rubovima prema gore.


Po tijestu poslagati polovice šljiva, posuti ih šećerom pomiješanim s cimetom i malo vanili šećera. Može se staviti i malo mljevenih badema.


Preliti vrhnjem ( ne šparati ) i peći na 180 stupnjeva oko 50 minuta.


Na poruci je pisalo: 'Odlično je vruće još bolje drugi dan ohlađeno' i mogu vam reći da je istina.






Jedini je problem kako ga onakvog fantastičnog sačuvati za drugi dan :))