Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


četvrtak, 29. prosinca 2011.

DOBRA HRANA br. 7

Blagdanski broj i njegove čarolije


Napokon je na red došao i taj broj. Za koji će tjedan i novi broj biti u štampa a ja još uvijek nisam uspjela obraditi ovaj. No evo ga. Nema mnogo, sigurno sam u ove blagdanske dane zasićena hranom pa mi je samo nekoliko stvari zadržalo pažnju:






Namirnica mjeseca: Limun


KREMA OD AGRUMA: moja se krema razlila po pećnici...šmrc...no sad znam da sam je morala kuhati u vodenoj kupelji, recept za kremu je OVDJE


PRALINE S PEDIGREOM: Mak Zara praline u Lovačkom rogu ( Ilica 14 )







ZDRAVI FAST FOOD: Green Point u Varšavskoj 10 ( zanimljivo zvuči odrezak od konoplje )










Tajna najsočnije makovnjače na svijetu ( imam već nekoliko recepata pa ne znam zašto uvijek želim još i još )
evo JOŠ jedan, ovaj je iz samoborske gostione 'Kod špilje'





TIJESTO:
1 kg brašna
6 jaja
prstohvat soli
200 g šećera
1/2 dl ulja
1/2 dl ruma
mlako mlijeko
svježi kvasac
limunova korica

NADJEV:
1/2 kg maka
300 g šećera
vanili šećer
limunova korica
rum
ulje
4 bjelanjka ( istučena )
mlijeko
ulje
600 g mljevenih oraha ( za orehnjaču su isti sastojci samo bez ulja )

četiri žumanjka i dva jaja izmiksati sa soli i šećerom, onda dodati kvasac dignut u malo mlakog mlijeka i brašno. Zamijesiti i pustiti 15 minuta da se diže na toplom.
Pomiješati sve sastojke za filu. Posebno za makovnjaču posebno za orehnjaču. Razvaljati tijesto što tanje, prerezati ga na pola pa svaku polovicu premazati nadjevom i zarolati uz pomoć stolnjaka, staviti u pladanja za pečenje pa u hladnu pečnicu i peći sat vremena na 150 stupnjeva.
Rezati tek kad se ohladi

I na samom kraju jedna meni sasvim nepoznata zelena biljčica - salikorija. Sukulent koji raste u solanama i vrlo slanim kamenjarima uz more. jede se sirov a kod nas je veoma rijedak.
Priredili su ga u hotelu Boškinac na Pagu pa tko voli nek izvoli.









Naredni broj izlazi u siječnju, još samo par dana
:)