Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 17. ožujka 2012.

MLIJEKO OD BADEMA


Već dugo se nisam nekom kućanskom apartu toliko razveselila kao VerVita sokovniku kojeg sam si poklonila za Božić. Moj suprug bi valjda pao u nesvijest da zna koliko ta mala sprava košta, tim više što me dobro poznaje i zna da na kraju svi moji aparati završe u podrumu.

Ako gledate Jemiea Olivera onda ste sigurno vidjeli njegovu rustikalnu kuhinju prepunu svega i svačega. E pa i ja želim jednu takvu! da su mi svi aparati pri ruci i sva ta silna pomagala imaju svoje mjesto a da još uvijek ostane dovoljno radne površine. Dobro? Nije da ne bih mogla svoju kuhinju kod kuće do vrha popuniti i pretvoriti u jednu takvu kulinarsku radionicu, ali njegova mi je baš super! I sanjam kako ću jednog dana svoju šupu otraga pretvoriti u nešto slično ( ups! nadam se da On ovo ne čita jer to znači opet majstori u kući )
Znam da nema ni potrebe ni rezona al netko je rekao '..i zašto da živim bez snova kad je lijepo sanjati'? :)

Do tada, ovaj mali zmajček trenutno mi je najdraža igračka, pa od jutra do mraka miksam, cijedim, kombiniram...
Uz sokovnik ide i knjižica s receptima a ono što je svakako prevagnulo prilikom izbora upravo ovog modela je mogućnost izrade sojinog ili bademovog mlijeka. Zapravo mlijeka od bilo kojih orašastih plodova, što je meni zvučalo fantastično jer je sojino mlijeko jedino koje pijem pa me mogućnost izrade kod kuće strašno škakljala.

Kako se u većini recepata iz knjige Clean, Dr. Jungera, traži bademovo mlijeko, prvo sam se bacila na njega. Pa još, pa još, i na kraju je ispalo da soja jednostavno nije došla na red.
Hoće naravno

Recept je jednostavan, prenosim ga sa stranice VerVita odakle je stigao i sokovnik a net je prepun video linkova pa možete sami pogledati kako to izgleda


POTREBNO:

100 g neoljuštenih badema, po mogućnosti domaćih dalmatinskih
1 l vode

Priprema badema na dva načina:

a) brzi način - blanširanje

Bademe preliti kipućom vodom, ostaviti pola minute, vrlo kratko isprati pod hladnom vodom i rukom istrljati još vruće bademe da sve ljuske otpadnu, isprati.

b) kvalitetniji način - namakanje preko noći

Bademe namočiti u vodi preko noći, namakanje deaktivira lagano toksične enzime iz opne - inhibitore probave, dobro namočene bademe nije potrebno ljuštiti - sokovnik VerVita odvaja ljuske, namočene bademe isprati a vodu od namakanja baciti.

Ja ih namočim preko noći pa ujutro na brzinu blanširam, maknem ljuske i onda napravim mlijeko. Volim oljuštene bademe zato što je brašno koje izađe na otvor za pulpu odlično za dodavanje u jutarnju kašu, izradu pudinga ili zdravih keksića, a i nije ga potrebno procijediti.

Više o namakanju badema na: http://www.buzzle.com/articles/benefits-of-soaking-almonds-in-water.html

Izrada mlijeka od pripremljenih badema:

Namočene ili blanširane bademe dodavati postepeno u sokovnik jednom rukom dok drugom rukom polagano ulijevati vodu. Paziti da proces ne bude prebrz. Za toplo mlijeko, neka voda bude topla.

U posudi se dobije čisto, svježe, zdravo, hranjivo i lako probavljivo bademovo mlijeko s mnogo organskih minerala i neophodnih esencijalnih masnih kiselina. Po potrebi može se procijediti u situ ili u Squeeze&Sprout vrećici, može se čuvati do 24-48 h u hladnjaku.
Pije se ili upotrebljava hladno, eventualno lagano podgrijano - ne kuha se!


Ja ga najviše trošim na izradu smoothija i redovno u njega dodam malo stevije.

Kad sokovnik iskoristi sve od badema, i kad tijelo iskoristi sve što sokovnik ovako preradi, može se reći da je ovaj proces izrazito efikasan. Dvije šake badema mogu dati tijelu više benifita i gradivnih elemenata nego pun tanjur visoko prerađene, davno rafinirane, konzervirane i na kraju "svježe" termički obrađene hrane s kojom se probavni trakt muči i do dva dana kako bi razlučio korisno od toksičnog.
( izvor: www.VerVita.hr )