Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 5. ožujka 2012.

DOMAĆA RICOTTA I CREME FRAICHE


Ozbiljno sam oduševljena mogućnostima pripreme sira iz vlastite kuhinje. Nakon izrade domaćeg posnog sira izazov su postali Ricotta i Creme Fraiche.
Ricottu sam kuhala od meni omiljenog Dukatovog 'Lagano jutro' slatkog mlijeka i dobila savršenu slatku kremu za cupcakes ili panna cotu.


Creme fraiche je česti sastojak raznih recepata i kako nikad baš nisam imala pojam što je to zapravo, sad mi je jasnije da se radi o slatkom vrhnju koje se u ljubavnom odnosu s mlaćenicom ili jogurtom pretvori u otmjenu, gustu i baršunastu - Creme Fraiche.

Evo kako


RICOTTA

750 ml mlijeka
250 ml slatkog vrhnja
prstohvat soli
2 žlice limunova soka

Kuhati mlijeko, slatko vrhnje i sol na laganoj vatri neprestano miješajući dok se ne počnu raditi mjehurići. Maknuti s vatre, dodati limunov sok, promiješati pa vratiti na vatru i pustiti da se počne zgušnjavati. Nakon par minuta počet će se pojavljivati grudice. Još miješati da se sve zajedno zgusne, zatim skinuti s vatre i ostaviti nekih pet minuta da odleži. Za to vrijeme pripremiti cjediljku, obložiti je tankim slojem gaze pa uliti Ricottu i pustiti da se cijedi. Jedan sat kasnije spreman je za posluživanje ili miješanje s drugim sastojcima. Tada je i najbolja, već drugi dan nije više toliko kremasta pa je najbolje da je se nakon izrade odmah iskoristi.




CREME FRAICHE

250 ml slatkog vrhnja
2 žlice jogurta ili mlaćenice

Lagano umutiti slatko vrhnje s jogurtom pa pustiti na sobnoj temperaturi 8-12 sati da se zgusne.

Recept je skinut s Coolinarike. Izabrala sam ga zbog njegove jednostavnosti, a poučena iskustvom izrade domaćeg jogurta - da je najjednostavniji način ujedno i najbolji način - nakon pola minute utrošene u izradu ovog, u potpunosti bih se složila s tim.

Okus i struktura Creme Fraiche je otprilike kao Vindijino 25% vrhnje u crvenoj kantici od jedne litre kojeg u pravilu uvijek imam u frižideru a Ricotta je od zaslađenog mlijeka ispala božanstven dodatak cupcakesima zbog toga što je nije bilo potrebno dodatno sladiti, pa sam isti recept primjenila za izradu Japanske torte od sira koju si već dugo mjerkam.
Mmmmmm.....doista je bila odlična!