Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 11. veljače 2012.

DOMAĆI JOGURT na više načina


Od sira do jogurta samo je korak. Nakon što me oduševila jednostavnost izrade domaćeg sira, na red je došao jogurt. Nije baš da ga volim, i nije baš da ga često jedem, zbog one minimalne ali značajne količine kiselosti koju ima u sebi, no negdje u djeliću mozga nešto mi je govorilo da bih možda ovog mogla voljeti.

Problem se pojavio kad je treblo izabrati način izrade. Od bezbroj recepata po netu izabrala sam tri. Zapravo dva, treći je bio iz osobnog iskustva moje prijateljice koja ga često radi.

Imala sam 1,75 litre običnog mlijeka i 1 litru Dukatovog 'Lagano jutro' bez laktoze. To je bilo prvi put da sam ga kupila i moram priznati da u životu nisam pila finije mlijeko. Slatko a bez šećera, tko nije probao predlažem da svakako proba.

Dakle imala sam više od 2,5 litre mlijeka i jedan tvrdi jogurt i zaključila kako je to dovoljno da isprobam sva tri načina koja sam izabrala.

- Litru običnog mlijeka stavila sam u jedan lonac, onih 0,75 u drugi a mlijeko bez laktoze u treći lonac.
-Sva tri mlijeka zagrijala sam gotovo do vrenja a zatim ostavila da se ohlade do temperature kad se prst mogao držati unutra više od tri sekunde.
-Odvojila sam dio mlijeka i pomiješala ga s jogurtom pa zatim tu mješavinu proporcionalno razdijelila na sva tri lonca. Zatim je došao ključni trenutak - hlađenje na tri načina:


1) Prema receptu za domaći jogurt na Kurdski način onu litru običnog mlijeka sipala sam u dvije staklenke za džem, pokrila poklopcem ( bez gumice ) i omotala ih dekom pa ostavila mirovati do jutra.

REZULTAT: Pravi pravcati ( kiseli ) jogurt. Tvrde teksture, lijepo se reže, rekla bih školski primjer jogurta.


2) Slatko mlijeko bez laktoze pripremila sam po receptu za Grčki jogurt od mlijeka u prahu tako da sam mlijeko sipala u plastičnu zdjelicu s poklopcem, koju sam zatim smjestila u veću platičnu posudu s poklopcem u koju sam do polovice visine ulila vruću vodu i poklopila pa sve skupa stavila odmarati u pećnicu do jutra.

REZULTAT: MOJ SAVRŠENI JOGURT - kremast kao puding, bez mrvice kiselosti. Nakon prve žlice odmah sam pojela polovicu pripravka :)


3) a onih 0,75 l običnog mlijeka odlučila sam pretvoriti u jogurt od vanilije pa sam umiješala još 2 žlice arome vanilije i 1 paketić stevije u prahu ( 1 g ), prekrila zdjelu u kojoj se kuhao gustom kuhinjskom krpom i preko nje stavila poklopac. Ostala je na štednjaku mirovati do jutra. Ako moja prijateljica, vegetarijanka i majstorica za spremanje te vrste hrane tako kaže - ja vjerujem.

REZULTAT: Odličan tvrdi jogurt.

Žena zna!
Usput mi je ispričala kako se pravi SRIKHAND ( šrikand ) i toliko me zaintrigirala da bih još i to išla spremati da nije bilo 21,30 a ja mrtva umorna.



ZAKLJUČAK: U buduće koristim isključivo Dukat 'Lagano jutro' na način 'kuhinjska krpa ispod poklopca'.

Zar može biti jednostavnije?




**************
Tražeći svoj idealan ne-kiseli jogurt, u međuvremenu sam ga pokušala pronaći u mlijeku u prahu. Nije baš da mi se dopao. Nekako je suviše baby, suviše umjetan. Jogurt ipak mora bar malo biti jogurt.
Na kraju sam se iznenadila. Naime, malo mi je proradila skeptika znate ono - kako će dvije žlice jogurta udahnuti život u dehidrirani prah? No ispalo je da stvar doista funkcionira, tekstura je bila zadovoljavajuća.
U potpunosti sam se pridržavala recepta pa za one koji imaju višak mlijeka u prahu, evo sastojaka:

POTREBNO JE:

250 g mlijeka u prahu
1 litra vode
2 žlice tvrdog jogurta


1) Razmutiti mlijeko u vodi pa zagrijavati gotovo do vrenja. Držati ga na toj emperaturi najmanje 3 minute.
2) maknuti s vatre i pustiti da se ohladi gotovo do sobne temperature
Dalje postupiti po špranci iz gore navedenog načina 2)