Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


utorak, 24. siječnja 2012.

KEKSIĆI 'BEZ GRIŽNJE SAVJESTI'

Keksi me uvijek asociraju na nešto zabranjeno zbog toga što je kalorično. Ovi se razlikuju po tome što nemaju šećera, znam od čega se sastoje, a uz to su ukusni i jednostavni za pripremu.

Prvi sam recept izvadila iz časopisa Makronova za kojeg je autorica recepta bila nagrađena poklon paketom a drugi s portala planB i po njemu nazvala ovaj post
I jedni i drugi bazirani su na istom principu - izmiješaj i ispeci - pa preporučam da probate.

U oba recepta smjesa je dovoljna za cca 25-30 komada

KEKSIĆI A:


SASTOJCI
2 žlice kukuruznog brašna ( ili kokosovog za paleo verziju )
2 žlice mekog maslaca
1,5-2 dl biljnog mlijeka
3 žlice krupnih zobenih pahuljica
1 žlica rogača u prahu
1 šaka sjeckanih lješnjaka
malo mljevenih badema
žlica-dvije grožđica
1/2 praška za pecivo
cimet, đumbir, prirodna vanilija
malo rižinog slada, meda ili javorovog sirupa

Sve dobro izmiješati u većoj posudi, bez miksanja, pa žlicom vaditi dio smjese i stavljati na papir za pečenje. Malo vilicom pritisnuti kako bi keksići bili tanji i peći na 200 stupnjeva oko 15-20 minuta.


KEKSIĆI B:


SASTOJCI

155 grama zobenog brašna ili samljevenih zobenih pahuljica
55 g kokosovog šećera za niski GI ili šećera muscovado ( što je šećer tamniji to će kolačići biti boljeg orašastog okusa )
50 g meda
150 g pjene od jabuka ili ribanih jabuka
100 g sitnih zobenih pahuljica
125 g kokosova brašna
120 g sjeckanih oraha, badema ili lješnjaka
120 g grožđica
žličica praška za pecivo
žličica cimeta
pola žličice soli

Izmješati da se sve dobro poveže pa grabiti žličicom i stavljati na papir za pečenje.
Zagrijati pećnicu na 200 stupnjeva pa peći kolačiće 15-20 minuta.

Ovi su mekši, a kako sam u njih dodala i malo začina za muffine ispali su ukusniji iako i oni prvi zaslužuju sve pohvale.

Ja sam prilikom druge izrade dodala nešto više mljevenog rogača pa su ispali mali darkeri ali ukusni i možda malo više hrskavi nego prvi put. Može se poigrati okusima pa načiniti bazu koju zatim podijeliti pa u dio staviti čokoladu, u dio suho voće a u dio samo začine.
Predlažem da se poigrate, prvo ulijte mlijeko a zatim nasumce krenite s dodacima, pokušajte, nemožete pogriješiti.