Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


petak, 17. veljače 2012.

DUKAN - FAZA IZMJENE

Vratimo se opet malo na Dukana. Zbog jednog glupog gafa ostala sam bez čitavog posta pa mi je trebalo nešto više vremena da napišem sve iz početka, no evo ga, tu je.
Tko je prebrodio FAZU NAPADA ( glavobolje, kiseline u želucu i ostale tegobe ) taj zna šta ga čeka u fazi izmjene. Period u kojem se izmjenjuju mesni dani s danima mesa i povrća. U toj se fazi ostaje sve do postizanja željene težine pa je dobro naoružati se receptima kako sve skupa ne bi dosadilo.
Meni se danas navršio treći tjedan. S njim su otišla dva i pol kolograma, a još četiri dana, i prema tablici, trebala bi vaga pokazati željeni broj. Hmm...sve mi se nekako čini da ću se za to ipak morati još malo pomučiti.
Ali zato sam se - zbog vidljivog napretka - jučer nagradila s dvije čokoladne praline:) I znate što? Prvu sam jedva progutala(!?) došlo mi je da ju ispljunem. Opa, rekoh, pa nećemo se valjda glupirati!! za kaznu sam odmah u usta utrpala i drugu :))

A napredak bi možda bio točno po špranci da se držim reda. No što ti je dvije žlice pahuljica. Njih redovno premašim barem duplo jer obavezno tu količinu iskoristim za doručak, a onda još za pauzu ponesem popečak od tune ili za večeru spremim palačinku s pečenim jajima. Osim toga uopće nemam samo mesnih dana, a dodatno - Dukan se bazira na redukciji masnoće, a tu sam pak sasvim zakazala. Nema šanse da jedem na suho. Ni u buduće nemam namjeru asketski živjeti pa mislim da je kap maslinjaka na teflonu za pečenje ili salati, više od koristi nego na štetu. Kad već mučim organizam, ne moram ga baš izmučiti do krajnjih granica.

Uz to moram reći da nikad u životu nisam jela toliko svježeg sira i jogurta, da mi je netko rekao da toliko mogu pojesti, ne bih mu vjerovala.
Kako je jedina razlika između prve i druge faze u dodatku povrća i dodatnih pola žlice zobenih pahuljica ( uh al mi je to neka količina ) treba uložiti vrijeme i maštu u pripremu recepata. Koriste se svi oni iz FAZE NAPADA i još ponešto novih

a tipičan Dukan dan izgleda ovako:

Odmah nakon buđenja velika šalica tople vode s limunom
DORUČAK: zobene pahuljice ili palačinka s jajetom ili muffin s namazom od sira ili lososa ( recepti dolje )
RUČAK: meso i miješana salata
MEĐUOBROK: tvrdo kuhano jaje ili jogurt
VEČERA: juha od povrća, meso i povrće kuhano na pari


Moje jutarnje zobene pahuljice sastoje se od toplog sojinog mlijeka s velikom žlicom svježeg kravljeg sira, žlicom sjeckanih badema i žličicom mljevenih sjemenki konoplje, suncokreta, lana i sezama i malo cimeta. I drže me do podneva tako da nemam potrebe za međuobrokom što je super jer sasvim mi je dosta izmišljanja ( i pripremanja ) pauze za posao.

Upravo zbog tog obroka za posao, ujutro ustanem pola sata ranije pa u woku pripremim komadiće puretine marinirane preko noći u soja sosu ili dva jaja sa šunkom i začinskim travama ili jednostavno u obližnjem supermarketu kupim pola pečenog pileta. Onog malog kržljavog - kost, koža i nešto malo prsa.
A za večeru tamanim jetreca. Teleća, svinjska, pileća, davim sam se u njima dan za danom, ko trudnica, nikako da ih se zasitim :)
Znam znam...ali što mogu, odlučila sam da ću riskirati ta dva mjeseca pa moram to nekako izdržati.

Kad malo bolje razmislim, ovo je vrijeme novih otkrića. Od pet istih sastojaka svaki dan skuham neka nova jela. Mijenjam samo začine. Nisam ni znala da mogu biti toliko kreativna :)

Evo još par dodatnih ideja, više na www.mydukandiet.com


PUNJENI ŠAMPINJONI:
šampinjoni
2 žlice zobenih mekinja
češnjak
začinske trave
sol, papar
Stapke šampinjona nasjeckati, pomiješati sa zobenim posijama, češnjakom, soli i paprom, dodati sjeckani peršin pa utrpati u pečnicu



PIRE OD CVJETAČE

jedna mala cvjetača
3 žlice posnog sira
1 žlica arome maslaca
1-2 češnja češnjaka
sol, papar
Skuhati cvjetaču zajedno sa češnjakom pa ocijediti i staviti u blender zajedno sa svježim kravljim sirom i začinima. Miksati da se dobije kremasti pire.


PAŠTETA OD LOSOSA

100 g dimljenog lososa
2 žlice svježeg posnog sira
2 žlice hladne vode
malo kopra
sol, papar

Sve sastojke umutiti u multipraktiku ili štabnim mikserom pa poslužiti uz muffin sa začinskim biljem.


POPEČCI OD TUNE
1 jaje
1,5 žlica zobenih mekinja
1 konzerva tune u vodi
začinske trave
sol, papar

Pomiješati sve sastojke pa formirati popečak i ispeći ga na teflonskoj tavi.
Dovoljno za tri popečka.



PALAČINKA

1 jaje
2 žlice jogurta
2 žlice zobenih mekinja
1 žlica pšeničnih mekinja
malo praška za pecivo



Palačinku servirati s pečenim jajetom i prženim komadima šunke ili jednostavno premazanu svježim kravljim sirom u slatkoj ili slanoj varijanti. Mogu se prvo ispržiti komadići šunke pa preliti smjesom za palačinku.


ZAGREBAČKI ODREZAK

pileća prsa
svježi kravlji sir
šnita šunke
2 žlice zobenih pahuljica mljevenih u brašno
Napraviti džepić u mesu pa ga ispuniti svježim sirom i šunkom. Uvaljati u brašno i strpati u pećnicu. Ja sam se 'šparala' pa sam izostavila brašno.





QUICHE

2 jaja
svježi kravlji sir
1 pakung mozzarele
oregano
varijanta: povrće po želji

Ulupati jaja vilicom pa umiješati sir i oregano. Dodati na komadiće sjeckanu mozzarelu, sol, papar, malo čili papričice i sipati u kalup u kojem će se peći. Unutra se može umiješati kuhana cvjetača ili brokula pa peći na 180 da dobije laganu boju


MINI RAŽNJIĆI

pileće bijelo meso omotati šunkom ili slaninom, napikati na štapiće i ispeći na grill tavi. Isto se može napraviti s pilećim jetrecama.
Savršen obrok za ponijeti na posao







SVJEŽI POSNI SIR:


FALI VAM SLATKO?

Meni očajnički fali!
Osim u slanim varijantama, sir je dragocjen za sva slatka jela. Pogotovo kad vam fali slatko a treba nešto staviti u usta. Ja sam nastojala da mi ga nikad ne nestane jer se u šalicu sira u svakom trenutku može umiješati malo cimeta, đumbira i stevije ili par kapi arome ili korica limuna ili naranče...u svakom slučaju on je ono što u kritičnim trenucima može biti slamka spasa.

TIRAMISU
2 žlice zobenih pahuljica ili mekinja
zaslađivač
aroma naranđe
malo kuhane crne kave ( može instant )

Zobene pahuljice ili posije preliti s toliko kave koliko je potrebno da se masa zgusne. Dodati zaslađivač i aromu pa pustiti da se ohladi. U čašu redati sir, aromatizirane pahiljice pa opet sir.
Staviti u hladnjak da se ohladi.


BAZNI MUFFIN

Muffini su jednostavni i višestruko primjenjivi
Ovisno o potrebi mijenjaju se samo dodaci pa tako za slatke treba ubaciti malo stevije, vanili arome, đumbira, cimeta, limunove korice ili ribane mrkve, a za slane samo zrnce soli i sjeckane trave. Može čili papričica, sjemenke sezama, lana, bundeve...
Moji su često slatki jer jedino takva težina tijesta i količina zaslađivača mogu zadovoljiti potrebu izgladjelog organizma za slatkim.
( Pitam se šta će biti kad se domognem čokoladne torte )

1 jaje
2 bjelanjka
2 žlice zobenih pahuljica ( mljevenih u brašno ) ili 2 žlice mekinja
2 žlice jogurta
prašak za pecivo


SIR SIR I OPET SIR...

svježi sir
slatko sojino mlijeko
žličica arome od čokolade
paketić stevije u prahu i prstohvat mljevenih lješnjaka







KAVICA

Instant energija u varijanti s cimetom, stevijom i velikom žlicom arome ruma.
Kava i rum - savršena kombinacija :)




Ako zakaže probava tu su suhe šljive namočene u vodi preko noći, ujutro pojesti zajedno s vodom u kojoj su se močile. Može ih se umiješati u jogurt ili jutarnju šalicu zobenih pahuljica.


JOGURT OD ĐUMBIRA

domaći jogurt
svježe ribani đumbir
paketić stevije u prahu
cimet za dekoraciju







ZDRAVI KEKSIĆI
1 dl mlijeka
3 žlice zobenih pahuljica
1 žlica kukuruznog brašna
zobene mekinje ( posije )
krupno sjeckani bademi, lješnjaci ili orasi
žličica začina za medenjake ili muffine
1/2 praška za pecivo
prstohvat soli

U zdjelu staviti mlijeko, dodati zobene pahuljice, bademe, začine, prašak za pecivo, sol, žlicu kukuruznog brašna i toliko mekinja koliko je potrebno da se dobije gušća smjesa.
Vaditi žličicom na papir za pečenje i peći cca 15 minuta da lagano dobe boju.

****

eto, sasvim dovoljno da se preživi dva-tri tjedna a zatim na fazu konsolidacije :)