Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 26. studenoga 2011.

KALUPI, MODLICE I TERINA od povrća


U fazi sam kalupa.
Ne ne....ne ono da se već jednom stavljam u okvire iako bi moj suprug vjerojatno bio veoma sretan da tako nešto barem pokušam...hehe...mislim na kalupe za terrine, muffine, souffle, creme brulee i paštete.

Iako imam već popriličnu zbirku raznih modlica - od kokoši i srčeka do kuglofa, muffina i doughnutsa, uvijek sam si špehala one male zdjelice za quiche i creme brulee. Nekako je uvijek razum prevladao, mislim si da će završiti kao i sve one ostale trice na podrumskoj polici; od pekača kruha i sladoledomata do kuhinjskog robota ( sa svim dodacima ) i aparata za vafle.

A šta mogu, svako malo se zapalim za nešto pa onda koristim dva-tri-četiri puta pa zaključim da nema dovoljno mjesta u kuhinji i preselim u podrum, a što je u podrumu toga kao da i nema.

Ali kalupi su nešto drugo. Kalupi, modlice, limovi za pečenje....toga nikad dosta. Iako doista više ne znam kud da ih spremam oni su ovisnost kojoj nikako da se oduprem. Prošle sam godine u to vrijeme poludjela za silikonskim modlicama za praline. Pokupovala sam sve oblike koje se moglo pronaći u Lesnini, Butlersu i na Amazonu. Kaj da velim, radila sam ih samo za Novu Godinu. Previše kalorija.
Sad sam u drugoj krajnosti, kalupima za pečenje pita. Zbog boljeg pregleda recepata za navedene kalupe, evo poveznice:


-kalup za NABUJAK

-kalupi za mini nabujke, za: KLAFUTE, PUDING OD BUNDEVE, PUDING OD JABUKE ( koji usput rečeno radim svaki čas jer mi je fantastičan ), CREME BRULEE OD BUNDEVE, MINI SLOŽENCE S CVJETAČOM, KREMU OD NARANĐE,




-zatim kalup za pite: PITA OD ŠLJIVA, PITA S DŽEMOM, CLAFOUTIS, PITA OD LIMUNA, PITA OD BUNDEVE, Linzer torta, Quiche Lorraine ( recepti uskoro )


-kalupi za mini složence: TARTLETI OD JOGURTA, MINI PITE OD BUNDEVE I SIRA, CREME BRULEE OD BUNDEVE, mini quiche ...

-kalup za terinu sam kupila isključivo zbog paštete od guščje jetre o kojoj moj suprug neprestano priča. Kad to isprobamo svakako ću dojaviti.


Do tada evo recept za terinu koji je bio priložen uz kalup. Ne garantiram za njega no zašto ne isprobati?

SASTOJCI:

2 žute paprike
-peći cijele paprike u pečnici na 22o stupnjeva cca 15 minuta. Ohladiti i oguliti im kožu. Očistiti od sjemenki i narezati na četiri dijela

2 srednje velike tikvice + 1 patlidžan
-narezati ih na sasvin tanke šnite po dužini, marinirati u maslinovom ulju, soli i papru i peći na grill tavi. Izvaditi na kuhinjsku salvetu i ohladiti.

5 rajčica + 100 ml vode + stručak bosiljka + 1 čajna žličica soli
-sve pretvoriti u pire u multipraktiku i procijediti kroz cjedilo

5 listova želatine
-namočiti ih u pireu od rajčica i na laganoj vatri otopiti

Obložiti kalup za terinu tankim šnitama tikvice, usuti malo pirea od rajčice pa složiti red paprike pa opet rajčicu pa red tikvica, pa rajčica pa patlidžan i tako naizmjence. Ostaviti na hladnom najmanje 6 sati. Izvrnuti iz kalupa, narezati na šnite i servirati uz malo pesta.


Ova se vrsta jela može spremati u raznim varijantama.
Prvi put sam radila terinu od mrkve, brokule i cvjetače i to tako da sam ih smrvila u pire i povezala želatinom pa servirala kao prilog uz patkicu. Dekorirala sam s malo vrhnja ali isto se tako to svo povrće može jednostavno složiti u aspiku od juhe.


Od svih kalupa naviše mi je u prometu onaj za MUFFINE. Od kad sam otkrila recept za
PORTUGALSKE TARTLETSE od onda još i više


Trenutno sam u potrazi za malim i velikim kalupima sa valovitim rubom, baš su mi zgodni