Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 26. prosinca 2011.

PORTUGALSKI TARTLETSI S KREMOM


Nek mi netko objasni kako da prestanem s novim receptima kad uvijek iznova nalazim ovako fantastične stvari!

Recept sam pronašla OVDJE, a moje portugalsko iskustvo govori da su to jedni od onih famoznih tartletsa iz njihovih slastičarnica koji, ne samo da mame na još, već su pravi dragulj među receptima svake kuharice. Veoma su primjenjivi, mogu se puniti raznim slanim i slatkim nadjevima a jednostavni su za izradu i vizualno - pogledajte ih samo, sasvim neodoljivi.
Odmah sam pala :)
Da nije doba noći u kojem više ne funkcioniram, vjerojatno bih se odmah upustila u izradu, ovako će morati pričekati do sutra.

Tijesto je iz prodavaonice iako autorica nudi recept za domaću izradu lisnatog tijesta, a garant je bolje od kupljenog. Ja ću ovaj put potrošiti ono iz INTERSPARA jer ga imam kod kuće no naredni put radim svoje.

Razvučeno tijesto prerezati popola. Preko svake polovice posipati šećer s cimetom pa ga narolati i izrezati komade visine kalupa za muffine ( oko 3 cm ).




Malo ih rukama oblikovati da se dobiju košarice


pa njima napuniti kalupe premazane maslacem, prekriti plastičnom folijom i staviti u frižider

Zatim izraditi kremu koja je iz sasvim nekog drugog recepta kaže autorica, ali nas to ne zanima pa ćemo je mi izraditi točno kako je opisala:

SASTOJCI ZA KREMU:
( prilagođeno za 12 komada )

4 velika žumanjka
75 g šećera
1 vrhom puna žlica Gussnela
300 ml polumasnog mlijeka
250 ml slatkog vrhnja
1 Bourbon vanilija ili 1 mala žličica vanili arome
1/8 čajne žličice muškatnog oraščića ( tko voli )
1-2 žlice bademovih listića
šećer u prahu za posipanje

( bjelanjke sačuvati za Macaronse! molim lijepo, tko još nije probao sad je definitivno prilika :)

Pažljivo izmiješati žutanjke sa šećerom, Gustinom, sladkim vrhnjem i mlijekom do kad se masa poveže. Kuhati na sasvim laganoj vatri neprekidno miješajući najmanje 5 minuta do kad se masa zgusne. Maknuti s vatre pa umiješati vaniliju ( i oraščić ). Preseliti u posudu od pyrexa pa prekriti plastičnom folijom tako da ona sjedne na samo lice kreme i ostaviti 30 minuta koliko je potrebno da se smjesa ohladi na sobnu temperaturu.

Ugrijati pećnicu na 200 stupnjeva.

Izvaditi kalupe iz frižidera, maknuti foliju pa ih napuniti kremom. Krema neka bude gotovo do vrha.


Posuti kremu bademovim listićima pa peći u zagrijanoj pećnici 20-25 minuta.
Ovisno o ukusu, može ih se ispeći da sasvim lagano dobe boju ili do zlatno žute.
Ostaviti da se ohlade u kalupu pa izvaditi i posuti ih šećerom u prahu.


Meni vam je ovo čisto ludilo ali to ću vam potvrditi sutra!







KOMENTAR:
Tadaaammm!
evo jedan savršen tartlets

gotovo kao i ovaj gore al malo jače pečen i
malo manje punjen :)

ma ne šalim, se, ovo je doista savršen kolačić!
osim listića badema, može se gore staviti voće pa glazirati želatinom, ili umjesto slatkog staviti slani nadjev sa svježim kravljim sirom i začinskim travama...
može ga se ponijeti sa sobom na put, na izlet ili kod prijatelja na roštilj jer je kompaktan pa se ne razlijeva

NEKOLIKO NAPOMENA:
1) kupovno tijesto je idealno, preferiram domaće ali ovaj put nisam sigurna da bi ono u kućnoj izradi moglo biti bolje
2) iz jednog tijesta ispalo je 10 tartletsa, kreme je JEDVA bilo dovoljno za sve njih pa treba svakako pojačati kremu
3) u receptu ispravljam količinu gustina, stavila sam više od dvije žličice Gussnela jer se nikako nije htjelo zgusnuti
4) ili ja imam veće kalupe ili nešto drugo ali da bi košarice od tijesta sasvim obložile kalup morala sam ih rezati na dužinu od nekih 7-8 cm
5) ja se jednostavno nikako nisam mogla natjerati da stavim muškatni oraščić pa sam stavila samo paketić Bourbon vanilije, ali to prepuštam osobnom izboru

JAMIE OLIVER radio je tartletse od lisnatog tijesta na isti način kao što je gore navedeno, s cimetom posipanim preko tijesta, ali ga je prvo ispekao a zatim punio kremom od:

( dovoljno za 6 tartletsa )
1 jaje
1 žlica šećera
1 žlica vanili krem arome ( ili običnu aromu vanilije )
200 grama creme fraiche
ribana korica jedne naranđe

dobro umutiti sve sastojke pa kremom puniti pečeno tijesto, staviti ga ponovo u pećnicu na desetak minuta ( pokriti folijom ako je potrebno da tijesto ne zagori ) pa izvaditi kad krema još malo drhturi, cca nekih 10-15 minuta. Neka se malo ohladi pa preko vrha preliti preljev od karamela ( šećer+sok jedne naranđe ) )