Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


utorak, 22. studenoga 2011.

MRŠAVA PITA OD LIMUNA


Kad se naša kći jednog ljetnog poslijepodneva vratila iz Zagreba s idejom da napravi pitu od limuna pomislila sam 'ajde dobro'. Nisam baš ljubitelj kiselih okusa pa mi ne bi palo na pamet testirati s neta recepte od limuna, ali kako znam da je limun među njenim omiljenim namirnicama vjerovala sam da će to biti nešto kao stvoreno upravo za nju.
Prevarila sam se. Bila je to pita za prste polizati, za čitavu obitelj. Odmah sam bilježila recept i pekla je dva puta istog vikenda dok je ona bila još kod kuće kako bih bila sigurna da nisam ni u čemu pogriješila.

No ima jedna caka. Recept je izvorno u kremi imao maslac, kojeg smo mi izbacile jer smo shvatile da je sasvim dobro i bez njega ( ne trebaju nam ni suviše kalorije ni suvišne masnoće ) a smanjile smo i količinu limuna jer je izvorno pita bila suviše kisela, pa je tako nastala naša mršava pita od limuna.

Za kalup promjera 30 cm potrebno je:

-tijesto za pitu
( uvijek radim u omjeru 3:2:1 što znači 300 g brašna : 200 g maslaca : 100 g šećera )


FILA:
-sok i korica od 2-3 limuna - neka bude 125 ml soka
-4 jaja + 3 žumanjka
-200 g šećera
-85 g maslaca ( opcionalno )


1) Ispeći tijesto u kalupu za pitu
2) U maloj posudi na vatri zagrijati vodu. U posebnoj posudi dobro umutiti jaja i žumanjke zajedno sa šećerom pa dok se zapjeni dodati sok od limuna. Kuhati na pari neprestano miješajući dok se zgusne otprilike na gustoću gustog pudinga. To će malo potrajati ali vrijedi se potruditi.
3) Gustu kremu rasporediti po pečenom tijestu, poravnati spatulom i pustiti da se ohladi na sobnoj temperaturi oko sat vremena. Nakon toga staviti u hladnjak na sat-dva. Servirati hladno sa šlagom ili bez, ovisno o ukusu.

Uobičajeno je da pita od limuna ima 'meringue' - zapečeni šaum od bjelanjaka, ali nama je naša mršava pita izvrsna upravo ovakva a bjelanjke utrošim za izradu MACARONSA.

I da ne zaboravim, ideja sa smeđim šećerom također je bila uspješna, iako krema nije bila onako lijepo žuta, već u boji karamela, svi su se složili da je veoma ukusna i da se isplati ponoviti.

Krema inače dođe u veoma tankom sloju i veoma je aromatična pa je dovoljna jedna smjesa iako se, po želji, sastojci mogu poduplati.


Napomena: ako dodajete maslac, proces izrade kreme je ovakav: zagrijati maslac, šećer te sok i koricu od limuna. U posebnoj posudi istuči jaja pa u njih, uz neprestano miksanje, dodavati malo po malo zagrijanu mješavinu limunovog soka. Dalje kuhati na pari dok se ne zgusne.

Originalan recept možete pogledati OVDJE