Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


srijeda, 9. studenoga 2011.

DOBRA HRANA br. 4


Vrijeme me gazi, već je izašao šesti broj Dobre hrane a ja sam još na četvorki, moram požuriti

Centralna tema broja 4 su pizze. Nije baš da mi je pizza omiljen obrok ali povremeno volim pojesti miješanu 'seljačku' s feferonima i vrhnjem.

njama :)

Odmah na početku reklama za DOBRA VINA - vinski dučan po mjeri čovjeka, online shop s dostavom na željeno mjesto ( www.dobravina.hr )---> treba probati




Zatim mi je pogled pao na neodoljivo lijepe bočice u kojima pod robnom markom NOBLE firma
Mikuni Wild Harvest prodaje svoje tonike dozrele u rabljenim bačvama najboljih burbona, a arome su; javorov sirup, tahićanska vanilija & egipatska kamilica, ocat od javora i cherryja, faraonov limun....bez obzira što to bilo....
Nisam ga uspjela pronaći na njemačkom Amazonu ali ako ikad naletim na njega sigurno ću ga probati.

Zatim je tu izbor hrane iz dječje perspektive gdje mi je oko zapelo za sliku variva od graška s noklicama

(... mmmm... ), božanstvena slika, podsjetnik na djetinjstvo, mamine cušpajze i ajngemahtec juhice koje je spremala s tim noklecima. Odmah sam dobila volju skuhati tak nešto ali ipak ću pričekati proljeće dok na tržnicu stignu mladi graškić i mrkvica.



Iz prijedloga sedmodnevnog jelovnika zaintrigirao me recept za slane muffine zgodno servirane uz juhu od bundeve


zatim slijede članci o forageru - tragaču za savršenim namirnicama ( izuzetno zanimljivo zanimanje, zašto toga nije bilo za mojih mlađih dana? ) pa gastronomska šetnja Barcelonom i veliki članak o pizzama. Nikom od nas ne treba recept za pizzu obzirom da nemamo krušne peći pa ga neeću ni prenositi

ali moram izdvojiti napomenu da dobra pizza nema previše sadržaja, što smo svi mi više-manje skloni pretjerati pa tako ni jedan od sastojaka u potpunosti ne dođe do izražaja.



Iza toga 10 prijedloga za gurmanski vikend: ( usput rečeno izludio me tekst u kojem se nije razlikovalo što je prezime, što naziv vinarije a što lokacija )


1) Vinarija i hotel BOŠKINAC + konoba PECE VINJERAC
2) VRBNIK, otok Krk ( restoran kušaonica Gospoja ) + OMIŠALJ, konoba Ulikva
3) MOMJAN ( Marino Markežić Kabola, navodno najljepša vinarija u HR )+ konoba STARI PODRUM
4) VIŽINADA-KAŠTELIR ( obiteljska vinarija GERŽINIĆ ) + konoba ČOK u NOVIGRADU
5) Bruno trapan, Šišan + konoba BATELINA, Banjole
6) Vinarija BOLFAN ( Vinski vrh, Hraščina, Vinogorje Zlatar ) odličan rizling, crni pinot i sauvignon blanc, Zagorje u atmosferi i jazz kao kontrapunkt + DUBRAVKIN PUT, Tuškanac
7) Vinarija BURA, Mokalo ( Potomje, Peljašac ) + mjesto KUNA - domaćinstvo ANTUNOVIĆ ( kozletina, teletina, janjetina, peka, lešo, žar....i dobar ugođaj :)
8) BASTIJANA ( Jelsa, Hvar )
9) Danijel Kraljević Cuj ( Sveta marija na Krasu, Umag )- najbolji istarski rose ) + KONOBA MORGAN, Brtonigla ( tečaj o divljači i boškarinu )

10) Vina BIBICH ( Plastovo, Skradin )- odličan prošek Ambra i bijeli Bas de Bas, navodno najbolji izričaj debita kojeg je autor članka ikad kušao, najtraženija gastroodrednica tog područja + KONOBA PELEGRINI ( Šibenik ) jedna od najbolje uređenih dalmatinskih konoba ---> MUST gastroodredište



Slijedi osvrt na zimnicu koja je opet postala inn. Ne radim zimnicu, preferiram svježe namirnice iako su ove moderne zimnice veoma privlačne, npr. ukiseljene jalapeno papričice, kečap od borovnice ili konzervirani limun...mmm......jako dobro...

ali ja ću ove godine zamoliti svoju prijateljicu da mi napravi tečaj izrade chutneya jer koliko god se trudila nikad mi ne ispadne tako dobar kao njen.




A zatim sam naišla na recept za mamine KNEDLE OD ŠLJIVA kojeg jednostavno nisam mogla propustiti prepisati jer imam mnogo isprobanih i neisprobanih recepata ali još uvijek nisam naišla na knedle svog života. Da se razumijemo, obožavam knedle, moja ujna ih je spremala božanstveno, ali njen recept u mojim rukama ispadne - prosječna knedlica.
Pa da probamo, možda će ovo biti ona prava :)

i na samom kraju - lagano posoljena kriška lubenice ( ne zaboravite - bilo je ljeto u vrijeme kad je izašao četvrti broj :)


naravno sol nije bilo kakava već vrhunska domaća, cvijet soli iz ninske solane a može i ništa manje popularna himalajska


Gotovo!
slijedi peti broj