Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 26. prosinca 2011.

PRALINE



Praline su mi odmah iza MACARONSA na ljestvici super kolačića. Macaronsi su šmekerski gušt dok su praline više kao griješni užitak, uz to mnogo jednostavnije i brže za izradu.


Kad sam ih prošle godine pred Božić prvi puta 'odlijala', toliko su me zapalili da sam pokupovala sve silikonske oblike koji su se mogli naći u blizini, nekih 7 vrsta, pa sad po jednoj turi iziđe 105 pralina što je popriličan broj.

Kad se uzme u obzir da mi za to treba cca 1 sat vremena plus još nekih petnaestak minuta za pripremu, onda to i nije neka investicija u odnosu na hercik čokoladice koje se dobiju.
Umotam ih u lijepe kutijice pa ispadne zgodan, jednostavan i ukusan poklon u svakom prigodi. Božić je jedna od njih. No i rođendani i obična kurtoazna posjeta uz takav poklon postaje ugodnija jer izbacuje iz igre obilazak trgovina u potrazi za idealnim poklonom.



Bila sam veoma ponosna na tu svoju vještinu spremanja do kad ove godine nisam prolistala forum sa temom pralina koja me bacila u totalan kompleks. Ajme kakve sve zgodne čoksiće ljudi rade.
Odmah sam otrčala kupiti tu famoznu Nestle Dessert čokoladu za kuhanje koju toliko hvale da je dobra za punjene praline i primila se posla.
To je poprilično dugotrajan postupak zbog ona tri premaza čokolade koja se moraju hladiti pa sam, u međuvremenu dok se hladilo, napravila nekoliko tura onih standardnih sa začinima i aromama.
Malo sam se ovaj put poigrala kako bi okusi bili zanimljiviji a i mašta mi se malo raspustila u zadnje vrijeme pa sam iskušala neke hrabrije kombinacije,kao npr. onu sa kardamomom i paprom, i baš su mi se dopale. Nadam se da će se dopasti i onima kojima su namijenjeni ..hehe...
Favorit među okusima ostao mi je bijela čokolada s cimetom i ušećerenim naranđinim koricama

iako mu opasno konkurira aroma s mljevenim đumbirom i ušećerenim limunovim koricama.

Uz to sam ovaj put uključila i alkohol pa su se tu našli okusi kao:

-suhe šljive u šljivovici i tamnoj čokoladi
-grožđice u rumu ( s pistacijama )
-kokos i rum
-medenjaci ( mješavina začina za medenjake )
-kardamom i arancini od limuna
-cijeli lješnjaci u čiliju i rakiji
-suhe marelice u bijelom rumu s čilijem
-krokant i crni papar ( + arancini )
-bijela čokolada s crvenim paprom
-mliječna čokolada s grilažom
-crna čokolada s čilijem ( + mljeveni orasi / pijana višnja )
-crna čokolada s rumom i pijanom višnjom ( iz domaćeg višnjevca )
-bijela čokolada s đumbirom ( puno đumbira u prahu )
-bijela čokolada s pistacijama
-crna čokolada s kavom
-crno/bijele praline ( crna i bijela čokolada )

ako sam neku aromu poduplala molim da mi oprostite
Ove sam godine radila toliko pralina da više nisam znala koja je od čega.
Nije mi pomogao ni šalabahter. Nakon treće runde sve mi se pomiješalo no nema veze, bilo je fino. Svi jedan bolji od drugoga. Recepata po internetu ima bezbroj pa je najbolje da svatko promađe svoj. Ja radim tako da na pari otopim čokoladu pa malo po malo dodam maslac do gustoće koja mi je potrebna ovisno o sastojcima a zatim skinem s vatre i dodam arome.

OPREZ:
-bijela čokolada ne voli nikakve dodatke, ni maslac ni tekućinu pa treba paziti da ni jedna kap ne dospije u nju, dodavati samo suhe sastojke
-crna čokolada je već bolja, maslac se odlično stapa s njom ( voće sam natopila u pravom rumu ali arome sam stavljala uljne, samo je šljivovica bila prava i odlično se spojila s čokoladom )
-treba pripaziti da se ne doda suviše maslaca jer on nakon hlađenja ispliva na površinu pa su praline mrljave
-također treba pripaziti da se čokolada ne pregrije preko 50 stupnjeva jer onda također praline ispadnu mrljave. To sam tek ove godine pročitala na forumu a rješilo mi je zagonetku zašto iz iste čokse ispadnu jedne zdrave i jedne mrljave praline.

O PUNJENIM PRALINAMA:
Kako ja ne radim punjene praline već više bi se reklo aromatizirane, nakon detaljnog čitanja foruma na temu pralina zaključila sam da bih se, iz sigurnosnih razloga, ipak trebala pridržavati nekog recepta kad radim punjene praline pa sam izabrala ovaj:

100g čokolade od oko 60% kakao
20g maslaca
1dl slatkog vrhnja

Punjenje sam isto ukrala sa foruma:) 100 g putra, 100 g šećera u prahu, ruma po želji i 100 g otopljene čokolade + naravno kreacije raznih okusa

a izradu prenosim iz prve ruke jedne od forumašica: 'stavim žličicom malo čokolade na dno kalupa, kistom što ravnomjernije nanesem po svim stjenkama, pa u friđ, pa opet tako, pa u friđ pa onda tek punjenje, pa u friđ i onda na kraju sa otopljenom čoksom još zatvorim i to ti je to - nema greške'

...isprobano funkcionira ( op.a :)

više o čokoladi OVDJE