Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


četvrtak, 8. prosinca 2011.

KVRGUŠA




Možete li vjerovati da sam tek neki dan čula za ovo zanimljivo jelo?... i to kad mi je kolegica s posla došla s pitanjem dal sam to kad radila..

E pa nisam, sram me bilo, ne mogu vjerovati da postoji recept za koji nikad u životu nisam čula ali jedva čekam da ovaj vikend to iznesem na stol pa da vidim kako će se mojima svidjeti. Vjerujem da hoće.

Kako mi ništa ne bi promaklo pogledala sam na http://kuhari.com/recepti/kvrgusa/ kako to Sanja Doležal radi. Izgleda jednostavno a sigurna sam da je veoma ukusno.

POTREBNO:
( za 4 osobe )

2 žlice maslinova ulja
1/2 pileta
4 žumanjka
200 g kukuruznog brašna
2 dl mlijeka
4 bjelanjka
2 dl kiselog vrhnja
malo soli i bibera
malo muškatnog oraščića

PRIPREMA:

Pileće meso narezano na komadiće popržiti nekoliko minuta na maslinovom ulju dok ne dobije svijetlo smeđu boju.
Prebaciti u vatrostalnu posudu, posoliti i popapriti.
U posudi izmiksati žumanjke, kukuruzno brašno ( ili neko drugo ), mlijeko i mljeveni muškatni oraščić.
Dodati snijeg od bjelanjaka i ručno ga umiješati u smjesu.
Smjesu posoliti, popapriti i promiješati te je preliti preko piletine u vatrostalnoj posudi.
Kvrgušu peći u pećnici pola sata na 180°C.
10 minuta prije kraja pečenja preliti je kiselim vrhnjem i ispeći do kraja.

Servirati uz sezonsku salatu


ISKUSTVO:

I tako je došla dugo očekivana subota. Kvrguša se u mojoj glavi pekla već od petka i jedva sam dočekala da napokon počnem s pripremom i to probam. Moram priznati da sam očekivala nešto drugo, nešto meko kao palenta a u stvari je ispala zlevanka sa komadima mesa ( što je i logično, samo što ja nisam uključila logiku :)




I dalje mislim da je jelo izuzetno zanimljivo ali treba obratiti pažnju na par stvari:

1) KVRGUŠU JESTI VRUĆU, drugi dan je suviše suha
2) meso dobro posoliti prije prženja
3) i tijesto dobro posoliti ( ja sam od straha da ne presolim sve zajedno premalo posolila )
4) staviti više od 2 dl vrhnja i staviti ga 10 minuta iza početka pečenja jer se smjesa duljim pečenjem suviše posuši pa jelu fali sočnosti

eto...