Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 18. prosinca 2011.

MACARONS - varijacije

Tik-tak, tik-tak...i evo stiglo vrijeme kolačića...


Već danima guštam da krenem sa izradom macaronsa.
Prvi post koji sam stavila na ovaj blog bio je upravo o njima. Prošle godine sam ih radila i ispali su super. Kako se bliže novogodišnji blagdani tako mi po glavi prolaze ideje za poklone, praznični recepti i sve one sitnice koje nikako ne bih smjela zaboraviti. Prošle su godine pod borom svakog člana obitelji čekale knjige, ove sam odlučila da će pokloni biti jestivi. Chutney i neka zgodna kutija s macaronsima i pralinama. Zbog toga mi je upravo neki dan s Amazona stigla knjiga o macaronsima i još neka pomagala ( vrećice za istiskivanje i silikonska podloga ). Prošli put sam se pošteno namučila s ovom mojom vrećicom za istiskivanje, ne samo da ima malu rupicu već ni jedna nije glatka a, molim lijepo, zna se kakao treba izgledati pravi macarons. Osim toga svaki je bio svoje veličine jer sam pazila da budu glatki i nisam se sjetila pripremiti podlogu, a baš sam mogla recimo na papiru za pečenje olovkom iscrtati krugove pa bi svi bili onako lijepi ko soldati :)
Bez obzira na sve bili su ukusni i meni osobno, na ponos i diku. Moji kod kuće su se nešto sporili oko aroma; neki su tvrdili da su bolji oni s aromom badema i kremom od bijele čokolade a drugi da su bolji oni od čokolade s kremom od naranđe

Da više ne bi bilo nikakvih razloga za izmišljanje isprika oko izgleda tu su:


nova vrećica za istiskivanje ( s velikom i glatkom istisnom rupom :)


i silikonska podloga koju planiram staviti ispod papira za pečenje tako da mogu oblikovati iste veličine prilikom istiskivanja a ujedno formu koristiti čekajući da se ispeče jedna tura. Naime moj lim za pečenje ima 90 cm pa na njega mogu staviti duplo više macaronsa nego što bi stalo da pečem na podlozi. Pitate zašto nisam naručila dvije?..ili tri? Pa malo sam picajzlasta! Na slici mi se učinilo da su forme na podlozi nešto veće od uobičajene, i jesu, da znate, ali pustila sam da ih prvo testiram pa onda kritiziram.

Usput sam na netu pronašla atelier za izradu macaronsa pa evo par instrukcija od stručne ruke:
Kao što sam već rekla, osnovni je recept za tijesto i kremu OVDJE (testiran i savršen )

Za one koji trebaju dodatne vizualne instrukcije od stručne ruke, savjetujem da pogledaju atelier za izradu macaronsa.

Zaštićen je pravima pa ne bi bilo u redu da skidam fotografije ali lijepo se vidi kako izgleda dobro umućeno tijesto, kako ono istisnuto iz krive vrećice i kakva je razlika prilikom raličitih temperatura pečenja. Isplati se pogledati.



I za kraj, ono najvažnije - okusi. Vizuelno atraktivni, macaronsi su ujedno i božanstvena simfonija okusa ako se skladno pomiješaju arome.

-Čokoladni s kremom od naranđe ( i možda malo čilija? ) i obrnuto; naranđini s kremom od čokolade
-bijela čokolada + đumbir
-bijela čokolada + ružmarin
-pistacija i ruža
-čokolada + maslac od kikirikija
-limun + lavanda
-cimet
-grenadina
-rum
-kokos
-malina
-kava
... arome su bezbrojne

Pa onda ona tri čarobna okusa iz Dobre hrane broj 6:
-kruška, pistacija i koromač
-mandarina, jogurt i čili
-ružine latice i papar


...i tako kraja nema, a ja startam sutra :)

Nekoliko savjeta naše poznte slastičarke Petre Jelenić izvađenih iz časopisa Delicije broj 8:

  • bjelanjci se nesmiju premiksati, moraju biti do točke 'soft peaks' odnosno tako da je šećer otopljen i snijeg dobro drži volumen, ali nije čvrst do kraja
  • suhi sastojci se moraju pažljivo, kružnim pokretima umiješati u bjelanjca, smjesa se nesmije premiješati jer postane pretekuća. Bolje ih je umiješati rukom nego pjenjačom, koja je pregusta i razbije smjesu.
  • makarone nije dobro raditi po kišnom ( vlažnom ) vremenu. Predugo se suše i rezultat nije najsjajniji
  • Tekstura i kvržice pokazuju da bademi nisu bili dovoljno sitno mljeveni
  • Pečeni ohlađeni makaroni dobro odnose zamrzavanje ako ih se spremi nenadjevene u zrakonepropusne posude.