Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


utorak, 13. prosinca 2011.

CHUTNEY od voća

( kojeg moja prijateljica radi najbolje na svijetu )

Kad sam to kod nje prvi puta jela, na tanjuru se našao chutney, pirjana crna riža i još neke fine egzotične stvari koje gotovo da nisam registrirala jer me taj chutney toliko opčinio da me lovila vrtoglavica. Uz najbolju volju nisam uspjela pronaći fotku tog tanjura...


..no ako volite slatko-ljute arome ovo svakako morate probati. Nekoliko sam puta pokušavala sama kod kuće postići taj okus ali nikako mi nije uspijevalo, na kraju sam dogovorila kulinarsko druženje i otvorila četvore oči i uši ( dvije smo asistirale :) kako nam ne bi promakao ni jedan detalj.
Chutney se inače radi od bilo kojeg voća i bilo koje kombinacije ali ova, njena, nama je bila toliko dobra da smo željele baš takvu.



Za jednu popriličnu količinu
POTREBNO:

2 jabuke
3 kruške
1 banana
1 naranđa
1 neprskani limun
4-5 suhih marelica
4-5 suhih šljiva
par suhih smokava
korijen đumbira ( veličine palca )
1 pakung začina za medenjake ( kotany )
začini po ukusu ( kurkuma, cimet, anis u prahu, čili, klinčić u prahu... )
šećer ( oko 400 grama )
malo kokosa
maslac za prženje




1) Pripremiti voće, oguliti i izrezati na šnite kruške i jabuke, narezati na komadiće suhe smokve, šljive i marelice i oguliti korijen đumbira.
2) zagrijati maslac, jako paziti da se ne pregrije pa na njega naribati oguljeni đumbir ( baciti niti koje ostaju prilikom ribanja ), dok se đumbir lagano popržio odmah dodati po pola žličice cimeta, klinčića i začina za medenjake, malo praha od anisa i malo kurkume za boju. Čili oprezno dodati i pri tom pripaziti da se ne pretjera ( oko pola kavene žličice )



3) preko toga odmah sipati voće pa lagano miješajući dodati šećer. Pirjati oko 20 minuta. Ako je potrebno na početku dodati najviše 1 dl vode kako bi se voće imalo u čemu pirjati do kad pusti sok, za to vrijeme unutra dodati oguljenu i narezanu bananu, naranđu i limun narezane na tanke ploškice ( može sa korom ako nije špricana ) pa pirjati još nekih 5 minuta a zatim dodati oko 2 vrhom pune žlice kokosa kako bi upio sok i malo ga zgusnuo. Još 2-3 minute neprestano lagano miješati a zatim ugasiti vatru i pustiti poklopljeno nekih petnaestak minuta da se chutney odmori.

( evo na šta se svede hrpa voća nakon pirjanja, voće je na početku gotovo ispadalo van )

Paralelno dok se chutney pirjao u ekspres loncu se pirjala crna riža. Jedva smo dočekale da proces završi. Da nismo bile van sebe od očekivanja sjetila bih se sliknuti koju fotkicu, ali potrpale smo to u sebe u pet minuta, mljackajući i diveći se okusnoj kombinaciji crne rižice i slatko-ljutog chutneya. Zaključile smo da je upravo to idealna kombinacija i da bi ih uvijek, jedno uz drugo trebalo jesti.
:)

KOMENTAR: i znate šta? dva dana nakon zajedničkog kuhanja opet sam ga radila i opet mi nije dobro ispao...premalo sam ga zaljutila...šmrc
dok je vruć okus je savršen ali kad se ohladi onda i ta ljutina olabavi pa treba na to računati