Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 14. siječnja 2012.

KUHAROVO PUTOVANJE -Anthony Bourdain


Druga po redu knjiga A. Bourdaina totalno me oduševila. Vjerojatno zato što se u njoj, za razliku od treće ( Opako putovanje ) Bourdain još ne igra Boga, nego na duhovit i zanimljiv način opisuje svoj prvi susret s kolinjem i putešestvije po svijetu u potrazi za idealnom hranom.

Opis kulturalnih razlika, pristupa hrani, detalji koje uočava samo iskusno oko vrsnog kuhara...sve je to rezultiralo zanimljivim člancima u kojima se vidi kako to izgleda kad jedan njujorški dečko, kojem je hrana izrasla u izlogu, dođe na mjesto gdje hrana raste. Gdje se kolje hrana. Gdje se vidi što sve iz jedne svinje može ispasti van.
Odličan mi je bio članak o Rusiji. Mogu zamisliti sukob civilizacija, pogotovo zato što je ruski način poprilično sličan našem balkanskom mentalitetu i odnosu prema hrani...hehehe...

Dok sam prvu knjigu 'Dosje kuhinja' čitala suviše davno da bih o njoj nešto mogla reći osim da je na mene ostavila veoma pozitivan dojam i na zanimljiv nam način otkrila sve one male kulinarske tajne o kojima nikad nismo razmišljali, druga mi je knjiga približila kuhinju Vijetnama, Kambodže, Portugala, Meksika, Maroka, Japana...otkrila kako se radi juha od lastavičjih gnijezda ( i kakvog je okusa :), na kakve se sve načine u cjelosti može iskorstiti jedna kobra, ritual pravog japanskog obroka i još hrpa zanimljivih, nama nezamislivih (ne)jestivih stvari koje su, širom svijeta, prave delikatese u kuhinji.

Zašto mi je knjiga promijenila odnos prema salata-baru otkrijte sami, a u stilu svog uobičajenog ispisivanja ( meni ) zanimljivih izvadaka, ovaj put imam problem jer bih previše toga željela prepisati. Zato ću izdvojiti samo jedan mali članak, onaj, koji odmah na početku garantira dobru zabavu, a u kojem ga žena prije puta upozorava:

'Čujem da ćeš strugati mozak iz glavice slatkog majmunčića dok je još živ? Rastava ti ne gine. Jasno? I nastoj se držati dalje od pasa i mačaka. Još imaš savjesti, zar ne?'

Zabavno, duhovito i zanimljivo! Preporučam :)