Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 27. kolovoza 2011.

TRNOVEČKA TREPA




Još jedna lomača prema receptu moje mame. Sjećam se još iz djetinjstva kako me se dojmila jer je bila onako fino žilava i taman dovoljno slana. No ima jedna caka koja me još uvijek proganja; meni je bila najbolja onda kad moja majka tvrdi da joj nije uspjela! A ne zna zašto. I sad budi pametan. Ja priznajem da meni ni u jednom pokušaju nije ispala onako žilava kao što sam željela iako svi koji su probali tvrde da je upravo takva, prema recpturi, baš odlična. Izvorno se zove trnovečka trepa, vjerojatno zato što porijeklo vuče iz Trnovca, odakle je moja mama dobila recept

recept:

3/4 kg brašna
1 dl ulja
1 dl vrhnja
malo soli
malo praška za pecivo

Dobro umijesiti pa isto kao za lisnato tijesto preklopiti krajeve jedan preko drugoga, razvaljati prst debelo pa staviti u tepsiju i peći. Odozgo premazati uljem i posipati začinima.

Sve varijacije su ostavljene vašoj mašti. Meni je najdraža ona kad stavim maslinovo ulje umjesto običnog pa u tijesto dodam sitno sjeckani ružmarin i po površini posipam peperoncine, one u mlinčiću koje se nađu u supermarketima, ljute ko vrag ali fineee :)
Možete dodati začinske trave ili sjeckane masline ili samo običnu krupnu morsku sol, kako god i što god u nju umijesili ispadne odlična prhka i lisnata.
....a sad mi pada na pamet da mama možda nije stavila praška za pecivo
moram probati :)