Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


petak, 26. kolovoza 2011.

MASLENA POGAČA


Još uvijek je vrijeme ljetnih druženja. Kruh je jedna od neizostavnih namirnica na stolu, varijante su bezbrojne a ovu sam maslenu pogaču probala upravo na jednoj od takvih fešta i odlučila da neidem kući bez recepta.
isprobano je odlična, može se koristiti kao kruh uz roštilj ili kotlovinu ili jednostavno kao podloga za namaze. Ja uvijek radim duplu smjesu i volim jače posoljenu pa je dodatak soli stvar ukusa.

1/2 kg brašna za dizana tijesta
2 jaja
3 dl mlijeka
svježi ili suhi kvasac ( ja koristim isključivo svježi )
sol
maslac za premazivanje ( može RAMA sobne temperature )

Zamijesiti tijesto, pustiti da se digne pa ga razvaljati i premazati trećinom omekšalog maslaca. Preklopiti preko sredine lijevu i desnu stranu pa isto tako gornju i donju, razvaljati i još dva puta ponoviti postupak.

Na kraju razvaljati pogaču u dužinu pa čitavu štrucu zarolati onako kao kad žmičemo veš. Pustiti da se digne, još jednom izvana premazati maslacem i ispeći na 180 stupnjeva oko 45 minuta.
Pokrijte je negdje oko sredine pečenja da ne dobije prejaku boju. Mora ostati zlatno žuta i mekana. I da ne zaboravim - lomi se rukama
p.s. još moram probati recept koji sam pronašla na http://neretvanskanostalgija.blogspot.com/2009/08/vitirena-i-njezina-lisnata-pogaca.html