Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 28. kolovoza 2011.

SUVREMENA MAKROBIOTIKA - knjiga


Evo dokaza kako dobro prezentiran proizvod ruši stara uvjerenja. Nakon one rečenice kako je 'makrobiotika za druge', željela sam ipak saznati nešto više o tome pa sam pročitala nešto literature koja me se nije baš previše dojmila, no kad mi je u ruke dospjela 'Suvremena Makrobiotika' Simona G. Browna moja se vizija o makrobiotičkoj prehrani sasvim izmjenila. Da ne velim kako sam se prije koju godinu zaklela da u životu neću kupiti više ni jednu kuharicu ( imam ih punu policu ) i tog sam se zavjeta uspješno držala sve do sad, no ovu sam knjigu jednostavno morala kupiti. U njoj je previše detalja koje nikako ne želim propustiti; od smjera energije hrane, preko kiselosti/lužnatosti, korištenje namirnica u specifične zdravstvene svrhe, glikemijskog indeksa i glikemijskog opterećenja ( čuli ste za to? ), pa do detaljne obrade pojedine grupe namirnica i recepata za doručak, ručak ili desert.
Imam običaj da iz svake knjige koju pročitam ispišem neke osnovne rečenice koje karakteriziraju samu bit knjige, vjeruje mi - ovu bih najrađe prepisala u cjelosti.

Članak koji mi se učinio najpogodniji je onaj na samom početku vezan uz energiju hrane:

'Mnogi čimbenici utječu na energiju - vremenski uvjeti, drugi ljudi, vaš dom, tjelovježba - ali hrana je onaj najsnažniji. Ona sadržava životnu energiju i kad ju jedete. Tu energiju unosite duboko u svoje tijelo, i ona izravno iznutra mijenja vašu životnu snagu. Hrana koju jedete ne utječe na tijelo samo na biološkoj razini, nego ga ona mijenja i na energetskoj razini. Svaki obrok može promijeniti vaše raspoloženje, vaše emocije, pa dugoročno čak pristup životu. Vrstu životne snage koju sadržava pojedina namirnica možete procijeniti promatrajući je kako raste, u koje doba godine, gdje raste, kako se prerađuje i kako se spravlja. To znači da možete sastaviti obrok s namjerom da promijenite svoju energiju na način za koji vjerujete da će vam najviše pomoći. Na primjer, želite li se opustiti, odaberite ono što raste u jesen, kad je energija u okolišu smirenija, odnosno pripremite namirnice okruglog oblika koje rastu spokojno. Slatki okus također ima izraženije opuštajuće djelovanje, pa na primjer možete odabrati bundevu. Ako se jedna od tih namirnica polagano kuha u povrtnom varivu ili juhi, dobit ćete jelo s energijom koja se širi ravnomjerno i polako, pomažući vašem protoku energije da bude opušteniji. Da biste se osjećali posve mirno, dodajte povrće koje raste u zemlji, primjerice mrkvu i pastrnjak.
Ovo je znanje jedinstveno za makrobiotiku i razvija sposobnost da pomoću prehrane sastavljene iskljućivo prema vlastitim potrebama stvorite raspoloženje koje želite i koje će maksimalno obogatiti vaš život.'


Recepti iz knjige naknadno :)