Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


utorak, 2. kolovoza 2011.

KIR

Još jedna od finih stvari koju sam 'dovukla' iz Normandije zove se Kir.

Mješavina likera od crnog ribizla i tradicionalnog normandijskog apple cidera. Nije da nisam nikad čula za Kir Royale ali ta veza sa šampanjcem nekako mi je zvučala previše hohnobl i nije mi se činila prikladna za svakidašnju upotrebu. Upravo sam zato bila ugodno iznenađena sa Kir Normand kojeg Parižani piju tokom čitavog dana, najviše u popodnevnim satima uz kavicu i grickalice. Cider, koji se i kod nas u posljednje vrijeme veoma reklamira, daje svježinu i lagano muzira dok mu liker od crnog ribiza u maloj količini daje boju pa sve skupa izgleda poput nekog laganog rosea.
Kao pasionirana ljubiteljica koktela svih vrsta odmah sam se utopila u bezbrojnim varijacijama koje su se nudile po restoranima iako moram priznati da mi se prvi kojeg sam probala najviše dopao. Možda zbog čari Montmartrea i zvukovima jazza koji je dopirao iz unutrašnjosti kafea.

Ne moram ni spomenuti da sam odmah po povratku s puta otrčala potražiti Creme di Cassis.
Nekako je dugogodišnja tradicija da se po povratku s puta okupi ekipa na degustaciji autohtonih gurmanskih delicija koje s velikom ljubavlju kupujemo na putovanjima kako bi ih kasnije svi zajedno mogli kušati i prepričavajući zanimljivosti uživati u zajedničkom druženju.
I tog su popodneva na stolu bili francuski sirevi, namazi i Kir.

Evo recepta

KIR NORMAND

1-2 jušne žlice likera Creme di Cassis
muzirajuće bijelo vino ( Prosecco ) ili još bolje apple cider ( cca 1,5 dl )

sipati liker u čašu i dopuniti ciderom ili bijelim vinom

Trenutno je veoma popularan Somersby ali trgovine nude cider raznih proizvođača i raznih okusa pa probajte varijantu sa kruškom iako je meni osobno najbolja ona sa bijelim vinom

Film uz čašicu slatkog kira: THE GREAT GATSBY - Mia Farrow i Robert Redfort u romantičnoj drami snimljenoj prije 30-ak godina i okrunjenoj s dva oskara