Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


petak, 2. rujna 2011.

ŽENE, HRANA I BOG ( knjiga )

Geneen Roth, autorica knjige, koja u Americi dva puta godišnje održava uspješne seminare o mršavljenju i zdravom pristupu hrani o sebi piše:

''Od adolescencije nadalje dobivala sam i gubila ukupno više od 450 kilograma. O amfetaminima sam bila ovisna četiri godine, a o laksativima dvije. Povraćala sam, pljuckala, postila i isprobala svaku moguću dijetu, od dijete s grožđem i orašastim plodovima ili one s kupovima sladoleda pa do Atkinsonove, Stillmanove ili Weight Watchers dijete ( dijetni režim koji se temelji na sustavu bodovanja namirnica i zbrajanju bodova - op.a. ). Naizmjence sam bila anoreksična - gotovo dvije godine imala sam tek trideset šest kilograma - i pretila. Ali, ponajviše pretila. Ormar mi je bio pretrpan s osam različitih veličina hlača, haljina i bluzica. Sluđena odbojnošću prema sebi i stidom, kolebala sam se između želje za samouništenjem i potrebe da sve popravim sljedećim najboljim obećanjem o gubitku petnaestak kilograma u mjesec dana.''

Knjigu sam marljivo pročitala i po običaju izdvojila članak koji mi se čini zanimljivim iako sam očekivala više od nje. Malo me zavelo ono ''...hrana i Bog'' u naslovu pa sam nekako umislila sasvim drugu temu. I sad nakon što sam došla do kraja još uvijek mi se čini pomalo kaotična, ali to ostavljam da prosudite sami. Izdvojeni članak: ''Da biste otkrili u što uistinu vjerujete obratite pozornost na to kako se ponašate - te kako postupate kada se stvari ne odvijaju onako kako vi mislite da bi se trebale odvijati. Obratite pozornost na ono čemu pridajete vrijednost. Obratite pozornost na to kako i na što trošite svoje vrijeme. Svoj novac. I obratite pozornost na to kako jedete.'' Na posljednjoj strani još je nekoliko savjeta koje nisam odoljela prepisati. Imajući u vidu da se radi o kampu za mršavljenje dva od njih sigurno ne bih savjetovala ženama koje bi uplatile novac za seminar i došle sa svih strana svijeta očekujući da skinu bar 15-ak kila.

Evo smjernica a vi odlučite kojih ćete se držati:

SMJERNICE O HRANJENJU:
1. Jedite kad ste gladni
2. Jedite sjedeći, u mirnom okruženju
3. Jedite bez ometanja. Ometanje podrazumijeva radio, televiziju, novine, knjige, glazbu, glasan razgovor ili razgovor koji budi tjeskobu
4. Jedite ono što želi vaše tijelo
5. Jedite sve dok nebudete siti
6. Jedite pred drugima
7. Uživajte u jelu, jedite s guštom i sa zadovoljstvom

:)