Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 3. rujna 2011.

HERBARIA začini

Jeste li čitali knjigu ''Zašto Kinezi ne broje kalorije''? Ako niste savjetujem da pročitate, ne zbog kalorija već zbog zanimljivog pristupa kojeg su Kinezi razvili vezano uz hranu ili bolje reči njen nedostatak. Često se čuje kako ''Kinezi rade za šaku riže'' ali upravo je fascinantno koliko su oni maštovitih jela dodali toj svojoj rižici pretvarajući je u osnovu svih dnevnih obroka pa je uvijek drugačija i nikad ne dosadi. I ja sam nakon čitanja te knjige počela drugačije gledati na rižu, ne više samo kao dodatak mesu već kao gotov obrok kojem je potrebno samo malo začina da se pretvori u ukusnu pauzu ili slatki desert. Na Amazonu, mojoj najdražoj shopping destinaciji, nudi se upravo fantastičan izbor začina pa kako ih je nemoguće sve pokupovati, iz ponude Herbaria izabrala sam četiri. Svaki od njih treba samo dodati toploj riži i promiješati.



BUDDHA's BELLY - iako piše da je namijenjen za salatu ja ga koristim za rižu,
kus-kus i quinou. Jednostavno ga umiješam u kuhane žitarice.
Sastav: krupna sol, prženi kikiriki, sezam, crni papar, češnjak, shiitake gljive i morske alge. Okusno prevladavaju gljive i kikiriki, a ja obično u svoj obrok za posao umiješam još malo sjeckanih oraha ili dodam masline ili dimljeni tofu, ovisno što moji okusni pupoljci tog dana žele imati na meniju :)



SWEET GEISHA - namijenjen za tople ili hladne egzotične deserte ova je kombinacija idealna za pudinge, drobljence, knedle, pite ili palačinke. I naravno - za moju rižu. Sastav: šećer, sušeni ananas, maracuja, banana, mango, ingwer, vanilija, zeleni čaj i limunska trava





WONNEBROCKEN - ova mi je mješavina nekako najbolje sjela. Piše da je odlična za božićne Stolle, voćna peciva, brze preljeve za sladoled ili parfe i ostale slatke deserte, a ja ju, naravno, osim u kolače dodajem u rižu i puding.
Sastav: bijela čokolada, mandarina, šećer, cimet, ingwer, klinčić, vanilija




DUNKLER DIWAN - tamni Diwan namijenjen je za kavu, čokoladne glazure, fondue, muffine ili toplu čokoladu. Okus je intenzivan po klinčićima a ja sam ga do sada probala samo u kavi. Kad malo zahladi pa topla čokolada postane zamjena za koktele, Spritz i grenabeer svakako ću i to probati ali prije toga ću je probati staviti u rižicu :)
Sastav: kakao, mljeveni mak, datulje u prahu, kardamom, muškatni oraščić i klinčić