Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 18. rujna 2011.

FILETI LOSOSA S KOPROM


Moje najdraže jelo. Jedno od onih koje bi mogli jesti svaki dan do kraja života a da nam ne dosadi.
Moram priznati da moje prvo kulinarsko iskustvo s filetima lososa nije bilo previše uspješno zbog toga što sam ih previše dugo pekla pa su se presušili i da baš u tom trenutku nije naišao moj otac koji lososa sprema gotovo svako jutro sebi za doručak, ja bih zaključila kako to nije riba koju želimo često jesti i isključila je s jelovnika. Za očinski savjet oko pripreme lososa bit ću mom ocu zauvijek zahvalna, tim više što je naletio ( što je prilično znakovito ), upravo u trenutku kad se donosila odluka o nečem što će u budućnosti postati moj najdraži komad hrane.

Veliku ulogu u cijeloj priči ima kopar kojeg uglavnom svi spremamo kao 'kopar sos' iako je njegova uloga mnogo šira. U varijanti s lososom kopar daje taman onaj savršen spoj - moj umami spoj - zbog kojeg filete lososa ne pečem ako pri ruci nemam kopra.

Priprema:
-utrljati kopar u losos pa marinirati filete u maslinovom ulju sa svake strane par minuta
-posoliti i baciti na gril tavu sa svake strane najviše 3-4 minute ( ovo je najvažnije )
-pobiberiti prije serviranja
-gotovo-

Ovako marinirani dobe dovoljno 'vlage' a kratkim pečenjem fileti ostaju sočni što je presudno u pripremi lososa. Često sam čula ljude koji kažu kako ne vole pečeni losos no uvjerena sam da je greška bila samo u pripremi.


Postoje recepti s umakom od vrhnja ali meni je ovako asketski najbolje pa sve ostale varijacije prepuštam osobnom izboru. Ja ga jedem samo s rikulom ali može se poslužiti s kuhanim krumpirom ili bilo kojim drugim povrćem.