Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 2. lipnja 2012.

TART OD SIRA I ŠPAROGA

Ljudi moji kako je ovo doobrooo....


Kad sam neki dan naletjela na ovaj tart bilo je to gotovo instant zaljubljivanje.



Da mi je vidjeti onoga tko bi odolio OVOJ slici? naprosto mami da zagrizeš, priznajte :)
Ništa čudno ako se zna da je autorica slavna Martha Stewart

Dakle, momentalno se trčalo po šparoge i vadilo lisnato tijesto iz zamrzivača.
Kako je kod nas uglavnom hladnjak pun Emmentalera, sir Gruyer sam uspješno zamijenila i vjerujem da se ne razlikuje mnogo od originala.

Za dva pristojno velika tarta potrebno je:
  • 1 smrznuto lisnato tijesto ( 1/2 pakunga )
  • 1 jaje ( lagano stučeno )
  • 1 šalica (150-200 g sitno ribanog sira ementalera)
  • 1 svežanj divljih zelenih šparoga ( ili tankih uzgojenih )
  • maslinovo ulje
  • sol
  • aceto balsamico za posluživanje

1) Zagrijati pećnicu na 200 stupnjeva

2) Šparoge oprati, odrezati donji drvenasti dio i kratko ih blanširati u vrućoj vodi ( 3 minute ). Staviti u cjediljku da se ocijede. Vjerujem da se divlje šparoge netrebaju blanširati no ja sam kupljene ipak kratko prokuhala i sigurna sam da je to bio dobar potez.

3) Tijesto odmrznuti i dok je još uvijek čvrsto i hladno na pobrašnjenoj ga podlozi razvaljati na pola prsta debljine. Dužinu tijesta ravnati prema dužini šparoga. 


4) Prerezati na pola pa svaku podlogu lagano zarezati centimetar od ruba ( tako da izgleda kao okvir za sliku )

5) Premazati jajetom rubove a sredinu pouljiti s malo maslinova ulja, posoliti, popapriti, posuti sibanim sirom i preko sira složiti šparoge, jednu pored druge u pravilan niz.


6) Premazati ih maslinovim uljem, posuti s još malo mljevenog papra pa posipati ostatkom ribanog sira i staviti u zagrijanu pećnicu. Peći 20-25 minuta da dobije lijepu zlatnu boju.
7) Izvaditi iz pećnice i ostaviti cca 5 minuta da se lagano prohladi. 

Servirati odmah s par kapi aceta balsamica, no nije nužno. Ja sam ih servirala kao prilog uz pečenje i salatu bila oduševljena. Moja bračna polovica dijelila je moje oduševljenje iako se nije baš mogao odlučiti je li mu bolje to ili tart od špinata, šampinjona i mladog luka. Oboje mu je bilo jako fino.

U originalnom receptu piše da tart uspješno drži dobro zapakiran u hladnjaku do četiri dana no najbolji je upravo ovakav svježe pečen i vruć pa nema šanse da bi ga ostalo za drugi dan.