Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


četvrtak, 21. lipnja 2012.

INTEGRALNI CRUMBLE od voća

Crumble ili po naški drobljenac, jedan je od jednostavnijih deserata kojeg u svako doba godine možemo raditi od svježeg ili ukuhanog voća.
Kako je rabarbara na našem vrtu već uzela maha i pokrila pola gredice, iskoristila sam sezonu jagoda i napravila brzinski nadjev, ukuhavši samo rabarbaru i jagode sa stevijom u prahu i dodavši malo naribanog đumbira.
Obzirom da je rabarbara poprilično kisela, trebalo je dosta jagoda i dobra količina stevije da nadjev bude po mom ukusu - aromatičan i sladak. Kako nema nikakvog konzervansa, takva mješavina drži relativno kratko pa je bila idealna za utrošiti upravo za vikend kad se s ručkom ima najviše posla.

Oni koji žele rabarbaru pospremiti na duži period, najbolje da je ukuhaju sa šećerom za želiranje i pospreme na tamno i hladno.

Za brzi crumble desert potrebna je određena količina voća. To može biti bobičasto voće - maline, borovnice, jagode, može višnje, trešnje, može marelica, breskva, nektarina..., a može i kombinacija svih njih. Čitavu zimu tu su jabuke koje odlično kombiniramo s cimetom ili đumbirom uz dodatak božanstvenog kardamoma, a isto tako i drugih aroma, npr. ruma, vanilije ili nekog likera.

Baš sam jučer došavši s posla odlučila isprobati novi strojček za vađenje koštica ( 40 kn u Lidlu ) nabravši na brzinu onu posljednju šakicu preostalih višanja koje su se njihale na stablu. Uz dodatak malo stevije ukuhala sam ih još dok nam se grijao ručak, a kako je od vikenda u škrinji ostalo još malo integralnog tijesta, nadrobila sam ga preko voća, i dok smo završili s ručkom, desert je bio pečen. Savršeno! A čas posla.

  Ako nemate vremena ili vam se baš neda ukuhavati voće, kao baza može se upotrijebiti samo svježe nasjeckano voće preliveno nekim džemom ili finom marmeladom. Bez obzira kakva bila podloga, gore uvijek dolazi tijesto karakterističnog drobljenog izgleda načinjeno od maslaca, brašna i šećera. Ima bezbroj recepata       ( jedan prekrasan je OVDJE )  no ja sam si, obzirom na jednostavnost samog kolača, pustila slobodu i odokativno odmjerila količine. Na 100 grama maslaca dodala sam toliko brašna koliko mi je trebalo da smjesa bude pod prstima grudasta.

U posljednje vrijeme nešto više pažnje obraćam na to da žitarice budu integralne pa sam i u ovom slučaju stavila raženo brašno i zasladila stevijom uz obavezan cimet. Navodno postoje dokazi da cimet poprilično utječe na smanjenje glikemijskog indeksa u hrani što je pogodno za mog oca, diabetičara, koji jede sve redom i opako se sprda s  'laganim' namirnicama, a ja, ko klinka nastojim sakriti svaki pokušaj da ga zdravije hranim, kako me ne bi ismijao :)

Usput rečeno, negdje sam pročitala kako razlikovati pravi i lažni cimet (kasiju). Pravi se prepoznaje po tome što se štapići smotaju u jedan valjak dok se kasija rola s obje strane, poput papirusa. Teže ga je razlikovati kad je u prahu no kasija je često tamnocrveno-smeđe boje dok je pravi cejlonski cimet svijetlije nijanse.

Vratimo se na crumble. Bilo koji od gore navedenih voćnih nadjeva sipati na dno kalupa i gore nadrobiti tijesto. U tijesto se može dodati žlica-dvije zobenih pahuljica ( malo ih popržiti da budu hrskave ), a preko svega može se posipati i malo badema. Sve ovisi o ukusu i trenutnoj inspiraciji. Peći na 200 stupnjeva oko pola sata.

Izvrsno je uz sladoled! Mi volimo one iz Lidla zbog intenzivne arome. Meni je odlična bourbon vanilija a naša djeca uvijek biraju onaj od oraha.