Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 24. lipnja 2012.

LJETNI GALETTES od tikvica

Vratimo se integralnim brašnima. Odavno je poznato da rafinirani šećeri i bijela brašna ne sadrže ništa osim praznih kalorija. Zato sam odnedavno ukinula bijelo i uvela graham i raženo brašno, usput otkrivajući neke sasvim nove arome, a sve ( nadam se ) u korist zdravlja.
Za početak - treba se naviknuti. Meni je doista fino, a vidim da i moja bračna polovica ne gunđa. Nastojim birati recepte u koje se takva vrsta brašna uklapa, ovo je jedan od takvih.

Kako su po ovom vremenu tikvice na vrtu sasvim poludjele pa u par dana izrastu u tikvetinu, treba ih jesti dok su još svježe i mlade. Za početak - ovo je izvrsno. Obožavam rustikalan izgled hrane a kad je uz to još i fina, mislim da je recept pun pogodak.

Kako već dugo kuham, vagu više i ne vadim iz ormara, pa su svi omjeri odokativni. Zato je najbolje pridržavati se standarda

ZA TIJESTO:

  • 300 g brašna ( ja sam stavila graham )
  • 100 g maslaca
  • 1 jaje
  • sol
  • malo hladne vode
Od sastojaka umijesiti glatko tijesto. Dodati vode ili brašna po potrebi da tijesto bude čvrsto ali ne suviše žilavo. Neka odleži u frižideru dok radimo nadjev.

NADJEV:
  • 1-2 tikvice ( ovisno o veličini )
  • 2 vrhom pune žlice svježeg kozjeg sira, ja koristim Vindijin Capro Fresh
  • 1 jaje
  • sol
  • papar
  • 1 mali luk, sitno sjeckan
  • 1 češanj češnjaka, sitno ribanog
  • žlica maslinova ulja
Umiješati jaje, dodati svježi sir, sol, papar, luk i češnjak. Zatim umiješati oguljenu i naribanu tikvicu ( na krupniji ribež ). Tikvice puste vodu pa ne pretjerati s količinom.


Tijesto razvaljati, najbolje na papiru na kojem ćemo ga peći. 

U sredinu staviti nadjev. Ja sam odozgo posipala s malo svježeg peršina no može se staviti bilo koje od svježeg začinskog bilja.

Zavrnuti rubove pa staviti u zagrijanu pećnicu na 200 stupnjeva oko 20-25 minuta ili dok tijesto dobije laganu boju.



Servirati ga kao samostalno jelo, toplo ili ohlađeno uz malo čvrstog jogurta ili kiselog vrhnja. Izvrsno je i drugi dan nakon što odleži zamotano u alu-foliju. Može u frižideru no ja volim kad je sobne temperature.

Dobar tek!


A višak nadjeva pekao se paralelno kao puding i poslužit će kao prilog uz sutrašnji ručak 
;)