Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 5. kolovoza 2012.

UMAMI I CHEESE MACARONI

Zadržimo se još malo na putovanjima.
Znamo da je pakiranje kofera nabijeno adrenalinom zbog sveg onog nepoznatog što stoji pred nama i prijeti da put pretvori u prekrasnu avanturu, no da i povratak ima svojih čari znamo samo mi lude žene koje u koferima dovučemo brdo krpica i drugih nezamislivih sitnica zbog kojih naši muževi mogu jedino uzdisati i kolutati očima.

Evo s prošlog sam se puta u Alicante vratila s punim koferom jogurta u malim staklenim bočicama. Bile su toliko zgodne da jednostavno nisam mogla odoljeti, a kako su nas fantastično hranili nije bilo vremena potamaniti sadržaj pa sam sve lijepo umotala u vrećice i ponijela kući.
Ukupno 8 flašica.
Od tada obavezno putujem s paketom vrećica za zamrzavanje, nikad se ne zna na što ću naletjeti.

Ovaj sam se put za Chicago posebno veselila mogućnost nabavke nekih sitnih kuhinjskih pomagala koja su kod nas nedostupna, uključujući i Kindle Fire, Amazonov tablet za kojeg Amazon ima fenomenalnu zbirku elektronskih knjiga ( od toga preko 5.000 kuharica ) za downloadiranje i koji se u tu svrhu pokazao totalno genijalan. Odmah sam poskidala desetak kuharica i prenijela na njega dvadesetak knjiga u PDF formatu, sad samo da premostim ovih petnaestak godina do penzije pa da sve to još i pročitam.
Ozbiljno.
Vrag je s tim elektronskim kuharicama, ima ih bezbroj, koštaju od 0,99-15$ i odmah su dostupne. Pa ti sad pokušaj odoljeti. Još nisam sve ni prolistala a već sam na dvije-tri nove bacila oko. Sad sama sebe držim na uzdi da ih ne poskidam. Sigurno neću bar do ponedjeljka :). Nema veze, dvotjedni boravak pružio je mogućnost da s Amazona naručim neke sitnice za koje su troškovi dopreme do ovdje bili suviše visoki pa mi se tako, trpajući u košaricu knjige, kablove i razne kalupe za kolače, u vidnom polju našla Taste No. 5, umami pasta Laure Santtini, o kojoj sam svojevremeno pisala ( OVDJE ).

Umami, savršen okus kojeg je Laura Santtini utrpala u oblik paste, suviše je zanimljiv da bi ga se propustilo. Nestrpljivo sam čekala pošiljku da liznem to savršenstvo. Famozna je tubica paradajz pirea začinjena po sistemu -  ready to use. Ne morate mu više ništa dodavati, u njemu ima origana, soli, papra i ostalih začina u savršenom skladu za pripremu nekoliko vrsta obroka. Može se dodati u juhu, bologneze, na crostine, u biti svugdje gdje se uobičajeno stavlja pire od rajčice.
Nije baš da sam pala u nesvijest od savršenog okusa no trebalo mu je dati šansu. Prvo što mi je palo na pamet bilo je da ga stavim u mini pizzete ( što se svima dopalo ), zatim sam mrvicu paste iskoristila u receptu Cheese macaroni i to je također bilo dobro, no makaroni sa sirom i bez umami paste vječna su klasika i najbolji način da se iskoriste ostaci tjestenine od prethodnog dana pa zato evo jednostavnog i finog recepta.


POTREBNO:
( količine sastojaka prilagoditi količini kuhane tjestenine )


  • kuhana tjestenina
  • crveni luk
  • brašno
  • sol i papar
  • malo maslaca
  • malo mlijeka
  • 20 dag tvrdog sira ( Emmentaler, Varaždinac, Gauda... )
  • parmezan
  • (po želji pire od rajčice i svježi začini; origano, vlasac, peršin, čili papričice... )

1)  Luk narezati na ploškice i popržiti ga na maslacu da postane staklast


2) Na luk dodati prstohvat-dva brašna pa zaliti mlijekom da se dobije lagani bešamel, kuhati do željene gustoće, po potrebi dodati još malo brašna ili mlijeka

3) Posoliti i popapriti

4) U zgusnuti bešamel dodati krupno ribani sir i rahlo miješati da se rastopi ( sad je vrijeme za dodati začine )

5) Umiješati kuhanu tjesteninu i staviti u zagrijanu pećnicu na 20-tak minuta da tjesto dobije zlatnu boju

6) Servirati kao prilog ili samostalan obrok posuto svježe ribanim parmezanom