Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 7. travnja 2012.

Njamancije ( 5 )


Koliko vam često hrana otkaže poslušnost?
Mene je neki dan Irski soda kruh poprilično zblamirao. Prvo ga na sva usta nahvalim a onda on ne uspije. Sram ga bilo! Isto mi se ( i to dvaput ) dogodilo sa NO KNEAD BAQUETTE. Nakon pokusnog degustiranja koje obično savršeno uspije, iznenađenje slijedi kad se društvo nađe na okupu a ja iz pećnice izvadim nešto tvrdo, čudnovatog izgleda, pa ljudi žvaću i vjerojatno se pitaju, što bi to dovraga trebalo biti. Naravno, prijetelji su pristojni pa me uvjeravaju kako je fino i sigurno točno tako trebalo ispasti ali znam da nije i žao mi je zbog toga.
No sve ima drugu šansu pa tako i hrana.

Jučer sam opet pokušala sa NO KNEAD BAQUETTE. Ispalo je bolje nego prošli put no niti približno toliko dobro kao kad sam ga prvi put ispekla. Sjećam se da je bilo hladno zimsko subotnje jutro pa je miris svježeg kruha sve ukućane domamio u kuhinju, a kad sam baquette izvadila iz pećnice bili su savršeno ukusni i božanstveno hrskavi. E to je to. To je miris uspjeha. Očekujem da su takvi svaki put kad ih izvadim iz pećnice i takav recept zavređuje da ih bilježim kao svoj, za sva vremena. Ono u što nisam sigurna i što se ne usuđujem ispeći kad stižu gosti, spada u kategoriju recepata koji s vremenom padaju u zaborav.

Za taj NO KNEAD je doista šteta što je toliko nepouzdan. Zato sam mu dala šansu na drugi način - kupila sam gotovu mješavinu za kruh. LIDL ima krasne 'Rivercote' gotove mješavine, za No knead sam upotrijebila onu za Ciabattu, a uz put sam uzela rustikalnu VOLLKORN mješavinu za crni kruh koja se pokazala kao pun pogodak. Savršeni kruščići uz Brie, Camamber




ili DOMAĆU PAŠTETU




U međuvremenu sam iz iste mješavine još dva puta pekla kruh koji se svima svidio pa ovu caku s gotovim brašnom moram zapamtiti. Super stvar.

Šećer na kraju - galettes od jabuka. Jedan galette s kardamomom i đumbirom a drugi s ružmarinom i metvicom.
Za prste polizati. Ne znaš koji je bolji. Volim takve jednostavne recepture, prvo zato jer imaju minimalno šećera ( samo u tijestu ) a drugo zato jer ih napraviš doslovce iz ničega. Dvije jabuke, a to je ono što mi treba u trenucima šećerne krize, nešto fino i nabrzaka.
Od pola kilograma tijesta ispadnu 3 galetta veličine otprilike dva pedlja, tako da mi je ostalo tijesta za GALETTESE OD GREJPA. Već se dugo spremam to iskušati no o tome neki drugi put.