Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 31. listopada 2011.

GRATIN DAUPHINOIS


Ne znam zašto tako jednostavna jela imaju tako komplicirane nazive. Na ovaj sam naletjela dok sam tražila recept za kolač i zaključila da je sigurno odličan pa ću ga spremiti sutra za ručak. Kako sam recept uzela sa bloga 'Da mi je nešto slatko', tamo možete pročitati kako se izgovara a do tada možete uživati u slici i sanjati božanstven okus krumpira i vrhnja ( da, da, i ja mislim da je taj blog trebao ostati u okvirima nečeg slatkog ali kaj ćeš...hrana je hrana, još bolje kad je dobra hrana a tamo se doista nađe njamastičnih stvari
:)

Dakle Gratin daup..h..i nešto..

Za vatrostalnu zdjelu promjera cca 25cm:
80 dkg do 1 kg krumpira
1 češanj češnjaka
10 dkg maslaca
2 dcl vrhnja za kuhanje
sol
papar
muškatni oraščić
10 dkg naribanog sira (Gouda ili Podravec npr.) – u originalu ide Gruyère pa ako možete doći do njega, tim bolje!

-Oprati i oguliti krumpir i izrezati ga na što tanje ploške (kao za čips) – najbolje nožićem za guljenje krumpira tzv. mandolinom
-Ugrijati pećnicu na 150°C
-Nakon rezanja krumpir ne više prati već ga samo dobro posušiti papirnatim ubrusom da se ukloni višak vode
-Raspolovljenom polovicom češnjaka dobro natrljati vatrostalnu posudu pa je premazati s malo maslaca
-Preostali maslac rastopiti na laganoj vatri, dodati mu vrhnje za kuhanje, sol, papar, muškatni oraščić i narezani krumpir pa sve zajedno pirjati jedno 5-8 minuta
-Preseliti u posudu premazanu češnjakom i maslacem i po vrhu posipati naribanim sirom
-Peći 1h30min i poslužiti toplo


Njama :)