Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 30. rujna 2012.

DŽEM OD JABUKA I MRKVE ili nešto slično

Recept iz časopisa Dobra hrana br. 16

Ovo definitivno nije džem već nešto slično. Proisteklo je iz namjere za utrošiti veću količinu netretiranih jabuka a saznanje da će se ovako nešpricane i ničim zaštićene gotovo odmah pokvariti tjeralo je na akciju.
U posljednjem se broju Dobre hrane našao jedan recept upravo po mom ukusu - jabuka + mrkvica, zgodna kombinacija kojoj je okus đumbira dodatno pojačao aromu.

Prvobitna ideja da napravim džem upravo po tom receptu rezultirala je nečim što bi se prije nazvalo zdravim nadjevom za kolače; zdravim zbog toga što su umjesto šećera korišteni listići sušene stevije a nadjev za kolače zbog toga što jabuka nije pasirana već samo krupno rezana što se na kraju pokazalo odličnim upravo u svrhu nadjeva za palačinke ili kolače poput crumbla, za kojeg je potrebno ukupno 5 minuta posla. A to volim.

Kako pod pojmom đumbira obično podrazumijevamo jedan lijepi zdravi korijen smatrala sam da to nije potrebno naglašavati no kad se moj suprug s placa vratio s četiri velika rasna komada shvatila sam kako sam bila u zabludi. Na kraju se pokazalo da su upravo ti komadi đumbira dali karakter čitavoj smjesi jer kad nešto radite bez šećera ne možete očekivati da će ispasti lijepo. Fino možda da, no lijepo definitivno ne, jer šećer daje glamur i slasnost. Jaja se ne pjene bez šećera, džemovi se ne sjaje bez šećera i okusi svega su potpuno drugačiji. On je ono što izaziva ovisnost a ja sam odlučila hraniti se bez njega usprkos podsmiješljivom zadirkivanju mog supruga i skeptičnim sumnjama ostalih nevjernika.
Bijelo brašno i šećer - out, stevija i integralno brašno - in.

No da ne razočaram sve one koji se i dalje nikako nemogu odreći starih navika, originalan recept za džem od jabuka i mrkve donosim na kraju članka.

Sastojci gornjeg nadjev su:
-3-4 kilograma oguljenih i očišćenih jabuka, narezanih na ploškice
-2 kilograma ribane mrkve
-3 korijena ribanog đumbira
-sok jednog limuna
-1 vrhom puna žlica sušene i mljevene stevije


Sve zajedno kuhati oko dva do dva i pol sata dok jabuke omekšaju uz povremeno dodavanje vode jer jabuke, za divno čudo, ne puste sok u tom obliku ( bar moje nisu ). Kušati da li je dovoljno slatko ili dovoljno ljuto zbog đumbira pa sipati u staklenke koje zatim prevrnuti naopačke i pustiti ih tako neko vrijeme a zatim okrenuti i spremiti u hladnjak. Potrošiti u kratkom roku jer nema nikakvih konzervansa .
Odličan je npr. uz američke pancakese od integralnog brašna začinjene cimetom ( link uskoro ).

Moram reći da sam veći dio mrkve protisnula kroz sokovnik pa upotrijebila i sok i pulpu a dva-tri komada naribala kako bi se u masi vidjelo da je unutra i mrkvica.

A sad evo originalnog recepta za MARMELADU OD JABUKE I MRKVE iz časopisa Dobra hrana br. 16
  • 750 g oguljenih i naribanih jabuka
  • 250 g oguljene i naribane mrkve
  • 500 g šećera
  • 100 ml vode
  • 1 bourbon vanili šećer
  • cimet
  • klinčić
  • sok pola do jednog limuna
Sve sastojke staviti u posudu, pustiti da mješavina provri a zatim je kuhati na laganoj vatri povremeno miješajući otprilike 40 minuta. 
Ako se na površini tijekom kuhanja stvori pjena, odstraniti je. 
Marmeladu uliti u sterilizirane staklenke i čuvati na tamnom i hladnom mjestu.

( Da, istina, nema đumbira, njega sam u gornji nadjev dodala na svoju inicijativu ;)